4. Напишите предложения в вопросительной, а затем в отрицательной форме и переведите их на русский язык.
1.I finished work at five o’clock.
2.The exams will begin on the third of January.
3.He has very interesting books at home.

Did I finished work at five o’clock? Я закончила работу к пяти часам?
I didnt finished work at five o’clock? Я не закончила работу к пяти часам
Will exams begin the third of January? Начнутся ли экзамены 3 января?
The exams will not begin on the third of January Экзамены не начнутся 3 января
Have he interesting books at home? У него дома есть интересные книги?
He has no interesting books at home У него нет интересных книг дома

Надеюсь, разберёшь мой почерк.
успехов тебе!

3. Напишите следующие предложения в вопросительной и отрицательной формах: Образец: Не can play chess well. Can he play chess well? He can’t play chess well. 1) We must tell her this news. 2) He may smoke here. 3) She can speak English perfectly. 4) The students must translate the text at home. 5) We can go to the theatre tonight. 6) We shall be able to help them. 7) They had to wait for a long time. 8) His friend couldn’t get this book. 9) You were allowed to take this book home. 10) May I go home now? 11) They were allowed to come at four.

1 Must we tell her this news?
We must not tell her this news.
2 May he smoke here?
He may not smoke here.
3 Can she speak English perfectly?
She cannot speak English perfectly.
4 Must the students translate the text at home?
The students must not translate the text at home.
5 Can we go to the theater tonight?
We cannot go to the theater tonight.
6 Shall we be able to help them?
We shan’t be able to help them.
7 Did they have to wait for a long time?
They didn’t have to wait for a long time.
8 His friends couldn’t get this book.
Could his friends get this book?
9 Were you allowed to take this book at home.
You weren’t allowed to take this book at home?
10 May I go home now?
I may not go home now?
11 Were they allowed to come at four?
They weren’t allowed to come at four.

Помогите с вопросами)
1. Чем отличается друг от друга городская и сельская среда. Опишите свое мнение.
2. Опишите окружающую тебя среду.
3. Как надо заботиться о природе. Напишите свое мнение.
4. По какой причине больше всего загрез. Вода
5. По какой причине больше всего загрезняется почва. Напишите свое мнение
предмет. Познание мира

В сельской среде более тяжёлые условия труда. Типичны соседские и родственные связи.
В городе много промышленностей, бытовых техник, вредные газы
Окружающий мир это среда обитания и деятельности человечества.
Чтобы заботиться об окружающей среде нужно не вырубать деревья, не убивать животных, не загрязнять природу, перерабатывать отходы, экономить энергию, быть активным, устраивать субботники.
Вода больше всего загрязняется сточными водами, утечой нефти, выбросанными отходами, промышленные аварии, наводнения.
Почва загрязняется сельским хозяйством, транспортом, промышленными предприятиями.

Напишите нижеприведенные предложения в вопросительной и отрицательной форме: 1. Some students get a grant to study at university. 2. My sister enjoys sitting in lectures. 3. Most students go to university at the age of 18 or 19. 4. History is my favorite subject. 5. Students have five lectures every day. 6. There are 2 terms at University. 7. Most university courses last three years. 8. My friend is a postgraduate student. 9. The students must take notes during the lecture. 10. My cousin read some book on management.

Some students don’t get a grant to study at University.
Do any students get a grant to study at University?
My sister doesn’t enjoy sitting in lectures
Does my sister enjoy sitting in lectures?
Most students doesn’t go to University at the age of 18 or 19
Do the most students go to University?
History isn’t my favorite subject.
Is History my favourite subject?
Students doesn’t have a five lectures every day
Does students have a five lectures every day?
There aren’t 2 terms at University
Are there 2 terms at University?
Most university courses doesn’t last three years.
Do the most university courses last three years?
My friend isn’t a postgraduate student
Is my friend postgraduate student
Must the students take notes during the lecture?
My cousin don’t read some book on management
Do your cousin read some book on management (Maybe did, depends of tense

перевести предложения на английский.
1. Почтовый ящик опустошается каждый день.
2. Письма были рассортированы по разным городам.
3. На мой вопрос вчера ответили.
4. В хоккей играют зимой
5. Грибы собирают осенью.
6. Его новая книга будет закончена в следующем году.
7. Санкт-Петербург был основан в тысячу семьсот третьем году.
8. Хлеб едят каждый день.
9. Ника отправят в Москву на следующей неделе
10. Меня спросили на уроке вчера
И напишите каждое предложение, какой залог
Активный или пассивный?

1-The post box becomes empty every day( активный)
2-Letters have been sorted out in different towns(пассивный)
3-They answered my question yesterday(активный)
4-The hockey is played in the winter(пассивный)
или
They play hockey in the winter(активный)
5-The mushrooms are picked up in the autumn(пассивный)
6-His new book will have been finished next year( пассивный)
7-Saint-Petersburg was founded in 1703(пассивный)
8-Bread is eaten every day(пассивный)
9-Nick will be sent to Moscow next week(пассивный)
10-I was asked yesterday during the lesson(пассивный)

Напишите 6 вопросов (на английском) про кельтов (можно всё что угодно главное связанное с кельтами)
большое

1. were the Celts rich? Были ли кельты богаты?
2.Did the Celts have something like slaves? Имели ли кельты что то вроде рабов?
3.Where did the Celts come from? Откуда появились кельты?
4.Did the Celts build excellent roads? Строили ли кельты отличные дороги?
5. Did the Celts have strange helmets? Были ли у кельтов странные шлемы?
6.were the Celts simpletons? Были ли кельты простаками?