- Paraphrase the following sentences using the clauses of purpose...
- 1. Родители часто напоминают (remind), чтобы я ни о чем не...
- Составте 6 предложений о любимой настольной игре с переводом( что бы...
- Нужно составить всего 8 предложений со словами: law, government, responsible,...
- Write full negative sentences. Don’t use short forms. 1. They...
- Напишите 5 предложений про Христофора Колумба (можно не на английском) Желательно,...
Paraphrase the following sentences using the
clauses of purpose
1. He killed the men who helped him to bury the treasure. He wanted
nobody but himself to know where it was.
2. Put the cork back. Someone may knock the bottle over.
3. They want repair work to continue day and night.
4. The girl packed the vase in polyester foam. She didnt want it to get
broken in the post.
5. He wore a false beard. He didnt want anyone to recognize him.
6. She built a high wall round her garden. She didnt want her fruit to be
stolen.
7. They talked in whispers. They didnt want me to overhear them.
8. You ought to take some serum with you. You may get bitten by a
snake.
9. Aeroplanes carry parachutes. The crew can escape in case of fire.
I am insuring my life. I want my children to have something to live on if I am
killed.
10. Please shut the gate. I dont want the cows to get out of the field.
11. He telephoned from a public call-box. He didnt want the call to be
traced to his own address.
12. I am putting nets over my strawberry plants. I dont want the birds to
eat all the strawberries.
13. We keep a spade in the house. There may be a heavy fall of snow in
244
the night.
14. We put bars on the lower windows. We didnt want anyone to climb
in.
15. You should carry a jack in your car. You may have a puncture.
16. We built the roof with a steep slope. We wanted the snow to slide
off easily.
17. The notices are written in several languages. The government wants
everyone to understand them.
18. I put my address on my dogs collar. I want anyone who finds him to
know where he comes from.
19. She tied a bell round her cats neck. She wanted the birds to know
when he was approaching.
20. Bring your gun with you. We may be attacked.
21. I have put wire over my chimney-pots. I dont want birds to build
nests in them.
22. Write your name in the book. He may forget who lent it to him.
23. He chained up the lioness at night. He didnt want her to frighten
anyone.
24. Dont put on any more coal. The chimney may catch fire.
25. The burglar cut the telephone wires. He didnt want me to call the
police.
26. Take a torch with you. It may be dark before you get back.
27. The manufacturers have made the taps of their new gas cooker very
stiff. They dont want young children to be able to turn them on.
28. Dont let the baby play with my glasses. He may break them.
29. The debate on education has been postponed. The government want
to discuss the latest crisis.
30. If someone knocks at the door at night dont open it. It may be the
escaped convict
Перефразируйте следующие предложения, используя
положения цели
1. Он убил людей, которые помогли ему похоронить сокровище. Он хотел
никто, кроме него самого, не знал, где это.
2. Верните пробку назад. Кто-то может постучать бутылкой.
3. Они хотят, чтобы ремонтные работы продолжались днем и ночью.
4. Девушка упаковала вазу в полиэфирной пене. Она не хотела, чтобы
сломанный в сообщении.
5. На нем была ложная борода. Он не хотел, чтобы кто-нибудь узнал его.
6. Она построила высокую стену вокруг своего сада. Она не хотела, чтобы ее фрукты были
украден.
7. Они говорили шепотом. Они не хотели, чтобы я их подслушивал.
8. Вы должны взять с собой сыворотку. Вы можете быть укушенным
змея.
9. Самолеты несут парашюты. Экипаж может уйти в случае пожара.
Я застраховываю свою жизнь. Я хочу, чтобы у моих детей было что-то, чтобы жить, если я
убит.
10. Закройте ворота. Я не хочу, чтобы корова выбралась из поля.
11. Он позвонил в общественный колл-бокс. Он не хотел, чтобы звонок был
проследил его собственный адрес.
12. Я кладу сетки на мои растения из клубники. Я не хочу, чтобы птицы
съешьте всю клубнику.
13. Мы храним лопату в доме. Там может быть сильное падение снега в
244
ночь.
14. Мы кладем бары на нижние окна. Мы не хотели, чтобы кто-то
в.
15. В вашем автомобиле должен быть домкрат. У вас может быть прокол.
16. Мы построили крышу с крутым склоном. Мы хотели, чтобы снег скользил
легко.
17. Уведомления записываются на нескольких языках. Правительство хочет
все понимают их.
18. Я положил свой адрес на воротник моей собаки. Я хочу, чтобы любой, кто нашел его
знать, откуда он.
19. Она привязала колокольчик вокруг шеи кошки. Она хотела, чтобы птицы знали
когда он приближался.
20. Принеси свой пистолет с собой. На нас могут напасть.
21. Я положил провод поверх своих каминов. Я не хочу, чтобы птицы строили
гнездится в них.
22. Напишите свое имя в книге. Он может забыть, кто одолжил его ему.
23. Он приковал цепью львицу ночью. Он не хотел, чтобы она пугала
кто угодно.
24. Не ставьте больше угля. Дымоход может загореться.
25. Взломщик разрезал телефонные провода. Он не хотел, чтобы я называл
полиция.
26. Возьмите с собой факел. Когда вы вернетесь, может быть темно.
27. Производители сделали краны своей новой газовой плиты очень
жесткий. Они не хотят, чтобы маленькие дети могли их включить.
28. Не позволяйте ребенку играть со стаканами. Он может сломать их.
29. Дискуссия по вопросам образования была отложена. Правительство хочет
для обсуждения последнего кризиса.
30. Если кто-то ночью стучит в дверь, не открывайте его. Это может быть
беглый осужденный
1. Родители часто напоминают (remind), чтобы я ни о чем не просила незнакомцев.
2. Миссис Сэтлиф спрашивает, не хочешь ли ты пить.
3. Мой сын говорит, что ему необходим компьютер.
4. Оратор считает, что знает, о чем говорит.
5. Эту женщину интересует, где вы раньше жили.
6. Наши соседи говорят, что если мы не придем к ним на вечеринку, они обидятся (to be hurt).
7. Брат просит, чтобы я не сердилась(to be angry with) на него.
8. Когда мы встречаемся, он всегда спрашивает, как я поживаю.
9. Мама всегда интересуется, с кем я ходила в кино.
10. Ник спрашивает, свободны ли мы в субботу вечером.
Перевод предложений
1. Parents often remind me that I did not ask anything from strangers
2. Mrs Settleath asking, do you want drink?
3. My son talk him needs computer
4. Speaker think he knows what he talk about
5. This woman is interested in where you used to live
6. Neighbors say if we do not come to them at a party, they will to be hurt
7. My brother asks to be not angry with him
8. When we meet he always asks me how are you
9. Mother always interested with who I goes to the cinema
10. Nick asking are we free on Saturday evening
Составте 6 предложений о любимой настольной игре с переводом( что бы было легко выучить)
по плану 1) начало 2) name(название игры) 3) aim( цель игры) 4) how to play it( как в нее играть) 5) number of players (сколько играков могут в нее играть) 6) почему ты любишь ее
Hello,
I want to talk about Jumanjis Board game.
In this game the goal is to reach the finish line first.
You throw two cubes and walk as long as you fall.
this game can be played by 2 to 4 players.
I love this game because it is interesting and exciting.
Я хочу поговорить о настольной игре Джуманджи. В этой игре цель состоит в том, чтобы достичь финиша первым. Бросаешь два кубика и ходишь. В эту игру могут играть от 2 до 4 игроков. Я люблю эту игру потому что это интересно и увлекательно.
Нужно составить всего 8 предложений со словами:
law, government, responsible, hunt, damage, unfortunately, recycle, necessary. Предложения желательно с переводом.
I was very responsible when it came to staying with my little brother at home.
People need to resycle everything.
All people have a law that they cannot break.
We have a government that controls the power of the country.
Hunters hunt in the forest for animals.
It was a bad idea to damage the school property.
Unfortunately we had to come back home from a lack of good weather.
1. Non-Muslims are governed exclusively by civil law. (На лиц, не являющихся мусульманами, распространяется исключительно гражданское право. )
2. Subsequently Rwanda underwent a period of transitional government. (С тех пор в Руанде завершился этап, на протяжении которого страной руководило переходное правительство. )
3. Governments do not socialize youngsters into responsible citizens. (Правительства не делают из подростков граждан, ответственно относящихся к жизни. )
4. A wife I could hunt with. (Жена, с которой я мог бы охотиться. )
5. The attack caused damage to civilian property. (В результате этого нападения нанесен ущерб собственности гражданского населения. )
6. Very few answers were received, unfortunately. (К сожалению, очень мало стран ответили на эти письма. )
7. We could recycle our waste into clean drinking water. (Мы бы могли перерабатывать наши отходы в чистую питьевую воду. )
8. You can download the necessary form here. (Вы можете скачать обязательный формуляр здесь. )
Write full negative sentences. Don’t use short forms.
1. They have visited the Coloseum
2. She has taken a lot of photos
3. They have returned from Paris.
Write general questions
1. They have logged on to the computer
2. The match has started.
3. Granny has made dinner.
Negative sentences:
1. They have not visited the Coloseum
2. She has not taken a lot of photos
3. They have not returned from Paris
questions:
1. Have they logged on to the computer?
2. Has the match started?
3. Has granny made dinner?
1. They have not visited the Coliseum
2. She has not taken a lot of photos
3. They have not returned from Paris.
Write general questions
1. Have they logged on to the computer?
2. Has the match started?
3. Has Granny made dinner?
Напишите 5 предложений про Христофора Колумба (можно не на английском) Желательно, чтобы предложения были небольшие.
Христофор Колумб-мореплаватель, вице-король Индий, первооткрыватель Саргассова и Карибского морей, Антильских островов, части северного побережья Южной Америки и карибской береговой черты центральной Америки.
Он родился осенью 1451 году в Генуэ(остров Корсика), был выше среднего роста, крепкого и ладного телосложения; Колумб был дважды женат и имел от этих браков двух сыновей
Columbus was the first of the authentically known travelers to cross the Atlantic Ocean in the subtropical and tropical belt of the northern hemisphere and the first Europeans to walk in the Caribbean Sea and in the Sargasso Sea [7]. He discovered and initiated the exploration of South and Central America, including their continental parts and the nearby archipelagos of Greater Antilles (Cuba, Haiti, Jamaica and Puerto Rico), the Lesser Antilles (from Dominica to the Virgin Islands, and Trinidad) and the Bahamas.