Письменно переведите текст и дайте ответы на вопросы.
Education in the United Kingdom is compulsory from the age of five to sixteen. Children under five go either to nursery schools, or to playgroups. Both types of pre-primary educational establishments are non-state; the difference is that a child spends the whole day in a nursery school, while he or she can stay in a playgroup only for some hours a day. Anyway, the main aim of such kind of establishments is to make the children ready for primary schools. Children play, draw, model things from clay and learn to work together. Compulsory education for all children begins at the age of five. There are 35000 schools in Britain. All of them are the responsibility of the Local Education Authorities (LEA). The LEA caters the curriculum and exams in each region; they also appoint head teachers and hold assessment tests at schools. Primary school is for children from five to eleven. At the age of eleven pupils go to comprehensive school.
1. From what age is education in the United Kingdom compulsory?
2. What are the establishments for pre-primary education?
3. What is the difference between nursery schools and playgroups?
4. What does the LEA do?

Образование в Соединенном Королевстве является обязательным в возрасте от пяти до шестнадцати лет. Дети до пяти лет отходят либо в детские сады, либо в детские кружки. Оба вида дошкольных учебных заведений являются негосударственными; разница в том, что ребенок проводит целый день в детском саду, в то время как он или она может находиться в детской комнате только в течение нескольких часов в день. Во всяком случае, основная цель такого рода заведений состоит в том, чтобы сделать детей готовыми к начальным школам. Дети играют, рисуют, моделируют вещи из глины и учатся работать вместе. Обязательное образование для всех детей начинается в возрасте пяти лет. Есть 35000 школ в Великобритании. Все они являются обязанностью местных органов образования (Леа). Леа обслуживает учебные планы и экзамены в каждом регионе; Они также назначают учителей и проводят оценочные тесты в школах. Начальная школа для детей от пяти до одиннадцати. В возрасте одиннадцати учеников ходят в общеобразовательную школу.
1. С какого возраста образование в Соединенном Королевстве является обязательным?2. Какие учреждения дошкольного образования?3. Чем отличаются детские сады от детских кружков?4. Что делает Леа?

Прочтите и устно переведите оба абзаца текста. Перепишите и пись-менно переведите текст до слов " Much of the work.".
In some societies the family is thought to be so important that there is very little legal intervention in family life. But in many parts of the world, the law now promotes the rights of individuals within the family unit, and regulates family relations through legislation. In Sweden, parents can be prosecuted for physical punishing their chil dren and children have a limited capacity to divorce their parents. In Brit ain, as in many countries, there are special family courts with very strong powers to control and transfer private property in the interests of children. Much of the work of other courts is also directly relevant to family life.
Divorce proceedings in England take place in certain Country Courts known as divorce county courts. Some matters are also dealt with in the Family Division of the High Court. It is necessary for one of the parties to convince the court that the marriage has broken down without any chance of reconciliation.
4. Прочтите 2й абзац текста. Из приведенных ниже вариантов ответов укажите номер предложения, содержащего правильный ответ на вопрос What is necessary for one of the parties?
1) To make the court believe that the marriage has a chance of reconciliation.
2) To make the court believe that the marriage hasn’t any chance of reconciliation.
3) To convince the court that the marriage has broken down.

В некоторых обществах семья считается настолько важной, что в семейной жизни очень мало юридических вмешательств. Но во многих частях мира закон в настоящее время способствует правам отдельных лиц в семейном подразделении и регулирует семейные отношения посредством законодательства. В Швеции родители могут быть привлечены к ответственности за физическое наказание своих детей, а дети имеют ограниченные возможности для развода с родителями. В Британии, как и во многих странах, существуют специальные семейные суды с очень сильными полномочиями по контролю и передаче частной собственности в интересах детей. Значительная часть работы других судов также имеет непосредственное отношение к семейной жизни. Процедуры развода в Англии проводятся в некоторых судах страны, известных как суды по разводам. Некоторые вопросы также рассматриваются в Отделах семьи Высокого суда. Одной из сторон необходимо убедить суд в том, что брак сломался без каких-либо шансов на примирение. 4. Прочтите 2й абзац текста. Из приведенных ниже вариантов ответов укажите номер предложения, содержащего правильный ответ на вопрос Что необходимо для одной из сторон?1) Представить суду, что брак имеет возможность примирения. 2) Представить суду, что брак не имеет шансов на примирение. 3) Убедить суд в том, что брак сломался.

Добрый вечер! Перевести текст и ответить на вопросы. Hi. How are you? Great! It is New Year, and our home is nice. Really? Have you got a New Year tree? Oh, yes! It is big end nice. I like it! Where is the New Year tree? What colour is it? Look! It is red, blue, green, yellow and orange! It is near the sofa. And where are your presents? My lego set is in the box on the table. And my lamp is. Oh, where is it? It is under the tree, of course! Oh, i am sorry. Thank you. Happy New Year! You are welcome. Happy New Year! И ответить на вопросы на английском: Where is the New Year tree? Where are the presents?

Это дословно но замени там пару слов, например вместо Большой напиши замечательно и. Т. Д. Склоняй слова верно
Привет. Как дела? Большой! Это новый год, и наш дом-это хорошо. Очень? У тебя есть новогодняя елка? О, да! Это большой конец. Мне нравится! Где новогодняя елка? Какой цвет? Смотреть! Это красный, синий, зеленый, желтый и оранжевый! Он находится рядом с диваном. А где твои подарки? Мой набор Лего в коробке на столе. И моя лампа. Где он? Это под деревом, конечно! О, прости. Спасибо. С новым годом! Добро пожаловать. С новым годом! И отвечать на вопросы на английском языке: где новогодняя елка? Где подарки?

Привет. Как у тебя дела? Отлично. Этот новый год я праздную дома. Реально? Ты имеешь на новый год ёлку? О, да она большая и красивая. Я люблю это. Какого она цвета? Смотри! Красный, голубой, зелёный, желтый и оранжевый! Возле дивана. А где подарки? Мои подарки лежат в коробке на столе. И моя лампа. Где она? Она под деревом, конечно! Ох, я извиняюсь спасибо. Счастливого нового года. Приходи в гости. Счастливого нового года.
It is near the sofa.
In the box on the table

Написать на английском ответ на вопрос (Переводчик правильные времена не ставит)
Почему реку Каму назвали Камой?
Или просто переведите (переводчик онлайн не ставит в нужные времена)
"Когда бог Ра состарился, он сказал Небесной Корове: «Я живу, только сердце устало жить. Подыми меня ввысь на рогах своих! Стану я небесной рекою - той, что Явь и Навь разделяет».
И он протек Ра-рекою с гор, которые потом назвали Уральскими, ибо они расположены у Ра-реки. Ныне эту реку именуют Волгой, в верхнем течении - Белой Воложкой, в нижнем - Доном (в древности Волга и Дон сходились близ Волге-Донского канала).
На Солнечном Острове у Рады и Крышня родился сын - бог любви Кама. Черный Ворон украл Каму и понес его над морем, а потом сбросил с высоты.
Бога Каму проглотил кит, но Кама попросил помощи у Всевышнего и был услышан. Всевышний повелел, и кит изверг бога Каму на Землю. И Кама пошел в Ирий. Там его приветствовали все боги.
В честь бога любви. "

When the god Ra grew old, he said to the Heavenly Cow: "I live, only the heart is tired to live. Raise me up on your horns! I will become a heavenly river, the one that Yav and Navi share. "And he flowed from the mountains with the Ra-river, which they later called the Urals, because they are located near the Ra-river. Now this river is called the Volga, in the upper reaches - the White Cave, in the lower - the Don (in ancient times the Volga and Don converged near the Volga-Don canal).In Solnechny Ostrov, Rada and Roof had a son, the god of love Kama. Black Crow stole Kama and carried him over the sea, and then dropped from the heights.Kama was swallowed by a whale, but Kama asked for help from the Most High and was heard. The Almighty commanded, and the whale cast out God Kama on Earth. And Kama went to Irius. There he was greeted by all the gods.In honor of the god of love. "

Переведите на английский:
1. Мы обнаружили, что потеряли ключи от входной двери, когда пришли домой.
2. Костя не мог ответить на вопрос учителя, потому что не слушал его.
3. Когда твой брат научился водить машину? В прошлом году.
4. Он проснулся рано, встал, позавтракал и пошел на работу.
5. Мы уже победили, когда зазвонил телефон.

1. We found that we lost the keys to the front door when we came home.2. Kostya could not answer the teacher’s question, because he did not listen to him.3.When did your brother learn to drive? In the past year.4. He woke up early, got up, had breakfast and went to work.5. We already won when the phone rang.


ПЕРЕВОД:(Спецально пиши большимы буквами)
1. We found that we lost the keys to the front door when we came home. 2. Kostya could not answer the teacher’s question, because he did not listen to him. 3.When did your brother learn to drive? In the past year. 4. He woke up early, got up, had breakfast and went to work. 5. We already won when the phone rang1. Мы обнаружили, что потеряли ключи от входной двери, когда пришли домой.
2. Костя не мог ответить на вопрос учителя, потому что не слушал его.
3. Когда твой брат научился водить машину? В прошлом году.
4. Он проснулся рано, встал, позавтракал и пошел на работу.
5. Мы уже победили, когда зазвонил телефон.

I. Выбери нужное слово.
1. The 1-st of Sерtеmbеr isn’t the_(longest/ long) day.
2. The mouse is_ _(smaller/ smallest) than the cat.
З. lt is а very_(funniest/ funny) English book.
4. Не is a_(nicest/ niсе) bоу.
5. Му hands are _(сlеаnеr/ clean) than уоur hands.
6. Russia is the_(larger/ largest) country.
7. In the city the rivers аrе_(dirtiеr/ dirty) than in the country.
8. Ted is the_(worse/ worst) pupil in оur class.
II. Переведи и запиши пропущенные слова.
1. Miss Chatter is_(выше) thаn Маry.
2. Tim is _(yмнee) than Tom.
3. In the соuntrу rivеrs аrе_(чище) than in the city.
4. Moscow isn’t the _(самый большой) city.
5. Не is the _ (лучший) teacher in my school.
6. It is the _(самый холодный) day today.
7. John is а_(хуже) singer than me.
8. This is the _(самая смешная) story I know,
III. Подбери ответы к вопросам и запишите их.
Wintеr. Grass. А giraffe. Russia. Fish. Dolphins.
Whales. Fеbruаrу. А pig. А camel.
1. What is the farm animal?
2. What is the tallest animal in the world?
3. What is the coldest sеаsоn in а уеаr?
4. What do horses eat?
5. What animals live in the sea?
6. What is the shortest mоnth of the уеаr?
7. What is the largest country in the world?
8. What animal саn саrry things?
IV. Заполни таблицу.
long lоngеr the longest
the best
smaller
lаrgе
happier
the nicest
bigger
short
the worst
V. Раскрой скобки, поставив прилагательное в нужную форму.
1. The ocean is __ thаn the sea. (large)
2.I think this book is __ than уоur book (interesting)
3. Му brоthеr is the __ pupil in his class (good)
4. l think monkeys аrе __animals the in the Zoo. (funny)
5. Аnn is the__ girl in class. (beautiful)
6. Camels аrе __than horses. (strоng)

Уж очень много работы. Ну принимай:
I
1.longest;
2.smaller;
3.funny;
4.nice;
5.cleaner;
6.largest;
7.dirtier;
8.worst.
II
1.higher;
2.cleverer;
3.cleaner;
4.the biggest;
5.the best;
6.the coldest;
7.worse;
8.the funniest.
III
1.a pig;
2.a giraffe;
3.winter;
4.grass;
5.dolphins;
6.february;
7.Russia;
8.a camel.
IV
1.good-better-the best;
2.small-smaller-the smallest;
3.large-larger-the largest;
4.happy-happier-the happinest;
5.nice-nicer-the nicest;
6.big-bigger-the biggest;
7.short-shorter-the shortest;
8.bad-worse-the worst.
V
1.larger;
2.more interesting;
3.the best;
4.the funniest;
5.the most beautiful;
6.stronger.

Переведите следующие вопросы и дайте к ним ответы:
1. Он юрист? 2. Она доктор? 3. Ты менеджер? 4. Ты журналистка? 5. Они программисты? 6. Они инженеры? 7. Вы учителя? 8. Вы юристы? 9. Вы доктор? 10. Вы программист? 11. Они журналисты? 12. Они хорошие журналисты? 13. Они милые? 14. Он хороший юрист? 15. Она хороший доктор? 16. Это новый компьютер? 17. Это интересная книга? 18. Это приятные люди?

1.He’s a lawyer?
2. Is she a doctor?
3. Are you a manager?
4. Are you a journalist?
5. Are they programmers?
6. Are they engineers?
7. Are you a teacher?
8. Are you lawyers?
9. Are you a doctor?
10. Are you a programmer?
11. Are they journalists?
12. Are they good journalists?
13. Are they cute?
14. Is he a good lawyer?
15. Is she a good doctor?
16. Is this a new computer?
17. Is this an interesting book?
18. Are they nice people?
1.Yes, he is a lawyer
2. Yes, she is a doctor
3. Yes, I’m a manager
4. Yes, I’m a journalist
5. Yes, they are programmers
6. Yes, they are engineers
7. Yes, we are teachers
8. Yes, we are lawyers
9. Yes, i am a doctor
10.Yes, i am a programmer
11. Yes, they are journalists
12. Yes, they are good journalists
13. Yes, they are cute
14. Yes, he is a good lawyer
 15. Yes, she is a good doctor
16. Yes, this is a new computer
17.Yes, this is an interesting book
18. Yes, these are nice people

1. Переведите текст письменно.
THE PRICE OF RELATED GOODS
Suppose, we study the demand for tube travel. A rise in bus fares or petrol prices would increase the quantity of tube travel demanded at each possible price. In everyday language, we think of buses and private cars as substitutes for the tube. Loosely speaking, this means that a journey may be made by bus or by car instead of tube. More precisely, an increase in the price of buses or cars will lead to an increase in the demand for tube travel. Economists use an even more precise definition of substitutes but everyday language gives the right idea of what we mean. Similarly, everyday language suggests that petrol and cars are complements because you cannot use a car without also using petrol. A rise in the price of petrol tends to reduce the demand for cars.
How do these ideas about substitutes and complements relate to the demand for chocolate bars? Clearly, other sweets (mint drops and jelly babies) are substitutes for chocolate. We expect an increase in the price of other sweets to increase the quantity of chocolate demanded at each possible chocolate price, as people substitute away from other sweets towards chocolate. If people buy chocolate to eat at the cinema, films would be a complement for bars of chocolate. A rise in the price of cinema tickets would reduce the demand for chocolate since fewer people will go to the cinema. Nevertheless, it is difficult to think of a lot of goods that are complements for chocolate. This suggests, correctly, that most of the time goods are substitutes for each other. Complementarity, while present in many instances, is usually a more specific feature (record players and records, coffee and milk, shoes and shoelaces).
Before we leave the influence of prices of related goods on the demand for a particular commodity, it should be noted that the development of new products can be viewed within this framework. Technological advances that make possible hand calculators, low fuel consumption cars, or low-calorie beer affect the demand for related goods. One way to think about this is to say that the new product had always been available, but previously its price had been prohibitively high so that nobody could afford it. The technological advance enables the new product to be available at a much lower price. This will stimulate demand for goods that are complements to the new product (video games may increase the demand for television on which they can be played in the home) but reduce he demand for substitutes for the new product (being able to watch films on a home video reduces the demand for going to the cinema).
2. Найдите в тексте ответы на поставленные вопросы.
1)What is the relation between bus fares or petrol price and the quantity of tube travel?
2)What is the relation between buses and private cars and the tube?
3)Why is petrol a complement for a car?
4)What are substitutes for chocolate bars?
5)Why can films be a complement for chocolate bars?
6)How do technological advance affect the demand for complements to a new product?
7)How do technological advance affect the demand for substitutes to a new product?
8)What happens to the demand for normal goods when consumer incomes rise?

ЦЕНА СВЯЗАННЫХ ТОВАРОВ
Предположим, мы изучаем потребность в прохождении трубки. Рост тарифов на автобус или бензин привел бы к увеличению количества рейсов, требуемых по каждой возможной цене. В повседневном языке мы думаем о автобусах и частных автомобилях в качестве замены трубки. Говоря кратко, это означает, что путешествие может осуществляться на автобусе или на машине вместо трубки. Точнее, рост цен на автобусы или автомобили приведет к увеличению спроса на проезд в трубах. Экономисты используют еще более точное определение заменителей, но повседневный язык дает правильное представление о том, что мы имеем в виду. Аналогичным образом, повседневный язык говорит о том, что бензин и автомобили дополняют друг друга, потому что вы не можете использовать автомобиль, не используя бензин. Рост цен на бензин, как правило, снижает спрос на автомобили.
Как эти идеи о заменителях и дополнениях относятся к спросу на шоколадные батончики? Ясно, что другие сладости (капли мяты и дети-желе) являются заменителями шоколада. Мы ожидаем увеличения цены на другие сладости, чтобы увеличить количество шоколада, требуемого при каждой возможной цене шоколада, поскольку люди заменяют другие сладости на шоколад. Если люди покупают шоколад, чтобы поесть в кинотеатре, фильмы были бы дополнением для шоколадных батончиков. Рост цен на билеты в кино снизит спрос на шоколад, поскольку меньше людей отправятся в кинотеатр. Тем не менее, трудно думать о большом количестве товаров, которые являются дополнением к шоколаду. Это правильно говорит о том, что в большинстве случаев товары заменяют друг друга. Дополняемость, хотя и присутствует во многих случаях, обычно является более конкретной функцией (записывать игроков и записи, кофе и молоко, обувь и шнурки).
Прежде чем мы оставим влияние цен на сопутствующие товары на спрос на конкретный товар, следует отметить, что разработку новых продуктов можно рассматривать в этих рамках. Технологические достижения, которые делают возможными ручные калькуляторы, автомобили с низким потреблением топлива или низкокалорийное пиво, влияют на спрос на сопутствующие товары. Один из способов подумать об этом - сказать, что новый продукт всегда был доступен, но ранее его цена была непомерно высокой, чтобы никто не мог себе это позволить. Технологический прогресс позволяет новому продукту быть доступным по гораздо более низкой цене. Это будет стимулировать спрос на товары, которые являются дополнением к новому продукту (видеоигры могут увеличить спрос на телевидение, на котором они могут быть воспроизведены в доме), но уменьшить спрос на заменители нового продукта (возможность просмотра фильмов на домашнее видео уменьшает спрос на посещение кинотеатра).
1)Какова связь между тарифами на автобус или ценами на бензин и количеством пролетов в трубах?
2)Какова связь между автобусами и частными автомобилями и трубой?
3) Почему бензин является дополнением к машине?
4). Что такое заменители шоколадных батончиков?
5)Почему фильмы могут быть дополнением к шоколадным батонкам?
6)Как технологический прогресс влияет на спрос на дополнения к новому продукту?
7)Как технологический прогресс влияет на спрос на заменителей на новый продукт?
8)Что происходит с спросом на обычные товары, когда потребительские доходы растут?

Задание № 10. Перепишите и письменно переведите текст.
A Visit to Stratford
Stratford is a very interesting town, in the centre of England. Everybody knows it as Shakespeare’s birthplace. There are no mountains or deep valleys near Stratford but there are beautiful woods, green fields, a quiet gentlе river the Avon and lovely black and white houses, with thatched roofs.
9
The first place which everybody goes to see there is Shakespeare’s house. It is a small house with small rooms in the centre of Stratford. In one of these rooms Shakespeare was born. On the walls of this room you can see many names of famous people who visited this place: Walter Scott, Dickens, Thackeray and others. In one room there stands a little wooden desk, the desk that Shakespeare sat at when he went to the grammar school in Stratford.
There is a garden behind the house with many flowers, trees and plants which Shakespeare mentioned in his plays. You can see a church there, where Shakespeare was buried. There is a bust of Shakespeare that was made by a Dutch sculptor who lived near Shakespeare’s Globe Theatre and saw Shakespeare many times. Not far from Shakespeare’s house there is a very old hotel that was probably there in Shakespeare’s time. The rooms haven’t got numbers on the doors as most hotels have. Instead every room has the name of a Shakespeare play on it – the “Hamlet” room, the “Romeo and Juliet” room and so o n.
gentle – тихий
to be born – родиться
Globe Theatre – театр “ Глобус” to bury – хоронить
thatch – соломенная
the grammar school – гимназия
Dutch – голландский
Задание № 11. Перепишите вопросы к тексту и письменно ответьте на них.
1.What is Stratford famous for?
2.What river can you see near Stratford?
3.Where is Shakespeare’s house?
4.What famous people visited Shakespeare’s house?
5.Where was Shakespeare buried?

Поездка в Стрэтрфорд
Стрэтфорд - очень интересный город в центре Англии. Все знают, что здесь родился Шекспир. Рядом со Стрэтфордом нет гор или глубоких ущелий, но здесь красивые леса, зеленые поля, тихая нежная река Эйвон и милые черные и белые домики с тростниковыми крышами.
Первое место, куда приходят приезжие, это дом Шекспира. Это маленький дом с маленькими комнатками в центре Стрэтфорда. В одной из этих комнат Шекспир и родился. На стенах его комнаты можно увидеть имена многих знаменитых людей, посетивших дом: Вальтер Скотт, Диккенс, Теккерей и другие. В одной комнате стоит маленький деревянный письменный стол, за которым работал Шекспир, когда ходил в стрэтфордскую гимназию.
За домом маленький сад с множеством цветов, деревьев и растений, который Шекспир часто упоминал в своих пьесах. Там же можно увидеть церковь, рядом с которой похоронен Шекспир. Там же есть бюст Шекспира, выполненный голландским  скульптором, жившим рядом с Шекспировским театром Глобус и видевшим писателя много раз. Недалеко от дома Шекспира располагается очень старая гостиница, которая, возможно, стоит там со времен Шеспира. На комнатах нет номеров, как в других гостиницах. Вместо них каждая комната названа в честь какого-нибудь персонажа Шекспировских пьес: "Гамлет", "Ромео и Джульетта" и так далее.
1. What is Stratford famous for?
Stratford is famous for the greatest English writer William Shakespeare who was born, lived and was buried in this town.
2. What river can you see near Stratford?
You can see river the Avon near Stratford.
3. Where is Shakespeare’s house?
Shakespeare’s house is in the centre of Stratford.
4. What famous people visited Shakespeare’s house?
Many famous people visited Shakespeare’s house: Dickens, Walter Scott, Tackerey and others.
5. Where was Shakespeare buried?
William Shakespeare was buried near a church in Stratford which is seen from Shakespeare house. 

Нужно перевести текст и ответить на вопросы! To be a good teacher, you need some of the gifts of a good actor; you must be able to hold the attention and in terest of your audience; you must be a clear speaker, with a good, strong, pleasing voice which is fully under your control; and you must be able to act what you are teaching, in order to make its meaning clear. Watch a good teacher, and you will see that he does not sit motionless before his class; he stands the whole time he is teaching, he walks about, using his arms, hands and fingers to help him in his explanations, and his face to express feelings. Listen to him, and you will hear the loudness, the quality and the musical note of his voice always changing according to what he is talking about. The fact that a good teacher has some of the qualities of a good actor does not mean that he will indeed be able to act well on the stage, for there are important differences between the teachers’ work and the actor’s. The actor has to speak words which he has learned by heart; he has to repeat exactly the same words each time he plays a certain part; even his movements and the ways in which he uses his voice are usually fixed before. What he has to do is to make all these carefully learnt words and actions seem natural on the stage. A good teacher works in quite a different way. His audience takes an active part in his play; they ask and answer questions. The teacher, therefore, has to understand the needs of his audience, which is his class. He cannot learn his part by heart, but must invent it as he goes along. I have known many teachers who were fine actors in class but were unable to take part in a stage-play because their brains would not keep strictly to what another had written. И вопросы -ответы. Why does a good teacher need some of the gifts of a good actor? 2. Is there anything in common between the teacher*s work and the actor*s? 3. What are the difference between the actor*s work and the teacher*s? 4. Why must a good teacher be able to improvise in the course of the lesson?

Чтобы быть хорошим учителем, вам нужны некоторые подарки хорошего актера; вы должны быть в состоянии привлечь внимание и в первую очередь своей аудитории; вы должны быть ясным оратором, с хорошим, сильным, приятным голосом, который полностью находится под вашим контролем; и вы должны уметь действовать, чему вы учите, чтобы сделать его смысл понятным. Наблюдайте за хорошим учителем, и вы увидите, что он не сидит неподвижно перед своим классом; он все время учит, он ходит, используя руки, руки и пальцы, чтобы помочь ему в его объяснениях, и его лицо, чтобы выразить чувства. Послушайте его, и вы услышите громкость, качество и музыкальную ноту его голоса, всегда меняющейся в зависимости от того, о чем он говорит. Тот факт, что хороший учитель обладает некоторыми качествами хорошего актера, не означает, что он действительно сможет хорошо выступать на сцене, поскольку между работой учителя и актером существуют важные различия. Актер должен говорить слова, которые он выучил наизусть; он должен повторять точно такие же слова каждый раз, когда он играет определенную роль; даже его движения и способы, которыми он использует свой голос, обычно фиксируются раньше. Он должен сделать все эти тщательно выученные слова и действия, кажущиеся естественными на сцене. Хороший учитель работает совсем по-другому. Его публика принимает активное участие в его пьесе; они спрашивают и отвечают на вопросы. Поэтому учитель должен понимать потребности своей аудитории, которая является его классом. Он не может выучить свою часть наизусть, но должен изобретать ее, когда он идет. Я знаю много учителей, которые были прекрасными актерами в классе, но не смогли принять участие в сцене, потому что их мозги не будут строго придерживаться того, что написал другой. И вопросы-ответы. Почему хороший учитель нуждается в некотором подарков хорошего актера? 2. Есть ли что-то общее между работой учителя и актером? 3. В чем разница между работой актера и учителем? 4. Почему хороший учитель может импровизировать в ходе урока?