Поставить глагол в Present Simple или Present Progressive.
Сделать вопросительное и отрицательное предложение.
1. He (write) exercise now.
2. I (wait) the doctor now.
3. His father (watch) TV at the moment.
4. She (drink) milk now.
5. They (work) at an office.

He is writing exercise now
He isn’t writing exercise now
Is he writing exercise now?
I am waiting for the doctor now
I am not waiting for the doctor now
Am I waiting for the doctor now?
She is drinking milk now
She isn’t drinking milk now
Is she drinking milk now?
His father is watching tv at the moment
His father isn’t watching tv at the moment
Is his father watching tv at the moment?
They work at the office
They don’t work at the office
Do they work at the office?

The only language computers can understand directly is called machine code. It is known to consist of the ls and 0s (binary code) that are processed by the CPU. However, machine code as a means of communication is very difficult to write. That is why it is necessary to use symbolic languages that are easier to understand. Then, by using a special program, these languages can be translated into machine code. Basic languages, in which the program is similar to the machine code version, are known as low-level languages. In these languages, each instruction is equivalent to a single machine code instruction, and the program is converted into machine code by a special program called an assembler. These languages are considered to be still quite complex and restricted to particular computers. To make the program easier to write and to overcome the problem of intercommunication between different types of machines, higher-level languages were developed such as BASIC, COBOL, FORTRAN, Pascal, Ada, C and others. A higher-level language is a problem oriented programming language, whereas a low-level language is machine oriented. This means that a high-level language is a convenient and simple means of describing the information structures and sequences of actions to be performed for a particular task. A high-level language is independent of the architecture of the computer which supports it. This has two advantages. Firstly, the person writing the program does not have to know anything about the computer the program will be run on. Secondly, programs are portable, that is, the same program can (in theory) be run on different types of computer. Programs written in one of these languages should b e converted by means of a compiler into a lower-level language or machine code so that the CPU could understand it. C, a high-level programming language, seems to be very popular today because it is small, so it is not too hard to learn, it is very efficient and portable so one can use it with all kinds of computers. A lot of software engineers use C to write commercial applications programs for mini, micro and personal computers. There are also various versions of C - C++ and Objective C, which represent a new style of programming. At present there is a tendency towards an even higher level of programming languages, which might be called specification languages, and an increasing use of software development tools.

Единственный язык, который компьютеры могут напрямую понять, называется машинным кодом. Это, как известно, состоят из LS и 0 (двоичный код), которые обрабатываются процессором. Тем не менее, машинный код как средство коммуникации очень трудно писать. Именно поэтому надо использовать символические языки, которые легче понять. Затем, с помощью специальной программы, эти языки могут быть переведены в машинный код. Основные языки, на которых программа похожа на машину код, как и низкоуровневых языков. В этих языках, каждая команда соответствует одной машинной инструкции код, и программа преобразуется в машинный код с помощью специальной программы, называемой ассемблером. Эти языки считаются довольно таки сложное и ограничены определенным компьютерам. Чтобы сделать программу легче писать и преодолеть проблему взаимосвязи между различными типами машин, высокоуровневых языков были разработаны как базовые, КОБОЛ, ФОРТРАН, Паскаль, Ада, С и другие. Высокоуровневый язык проблемно-ориентированного языка программирования, в то время как низкоуровневый язык-это машина ориентированная. Это означает, что язык высокого уровня, это удобный и простой способ описания информационных структур и последовательностей действий, которые необходимо выполнить для решения конкретной задачи. Язык высокого уровня не зависит от архитектуры компьютера, которая поддерживает его. Это имеет два преимущества. Во-первых, человек, пишущий программу не нужно ничего знать о компьютере программа будет работать на. Во-вторых, программы портативные, то есть, эта же программа может (теоретически) работать на разных типах компьютеров. Программы, написанные на одном из этих языков должны быть преобразованы с помощью компилятора на языке низшего уровня или машинный код, так что процессор может понять. С, высокоуровневый язык программирования, как представляется, будет очень популярен сегодня, потому что он маленький, так что это не слишком трудно учиться, это очень эффективный и портативный, так что вы можете использовать его со всеми видами компьютеров. Много инженеров-программистов использовать C чтобы писать программы коммерческих приложений для мини - микро-и персональных компьютеров. Существуют также различные версии C - C++ и objective C, которые представляют собой новый стиль программирования. В настоящее время наблюдается тенденция к еще более высокий уровень языка программирования, который можно было бы назвать Спецификация языков, а также расширения использования средств разработки программного обеспечения.

Перевести предложения (с русского на английский)
1. Он разбивает яйца в посудину сейчас
2. Она нарезает помидор на кусочки каждый день
3. Они смешивают фрукты сейчас
4. Мы выкладываем горох и бобы на тарелку сейчас
5. Она складывает печенье в кухонный шкаф по понедельникам
P.s тут Present simple и Present continius

1.he breaks the eggs into the bowl now
2.she cuts the tomato into slices every day
3.they mix the fruit now
4.we put peas and beans on the plate now
5.she puts the cookies in the kitchen cupboard on Mondays

1)He is hitin the eggs right now.
2)She is cut the tomato at the peaces everyday.
3)They are (смешивают не знаю как) right now.
4)We are (выкладываем хз) beans and peas a the plate right now.
5)She is cookies in to the kithcen chest at the monday.

10 отрицательных предложений в present simple

А в чем тут проблема О_о
1. I am not a teacher;
2. We don’t eat apples every day;
3. She don’t like popular musik composers;
4. The man don’t like rice;
5. My classmates don’t smoke and I don’t smokes;
6. Jane isn’t a doctor;
7. My mother don’t likes to chat with her friends;
9. I haven’t a speciality;
10. Some people liken’t fruits.

1. She doesn’t a teacher.
2. He doesn’t go to the cinema.
3. She doesn’t watch TV.
4. We don’t champions.
5. We doesn’t play tennis.
6. I don’t funny.
7. She doesn’t friendly.
8. They don’t play football.
9. He doesn’t ride a car.
10. I don’t go to school.

Как составить 10 вопросительных предложений в present simple

1. Do they work at the school?
Они работают в школе?
2. Does he live in Ufa?
Он живёт в Уфе?
3. Do you live in America?
Ты живёшь в Америке?
4. Is he working?
Он работает?
5. Do you read much?
Ты много читаешь?
6. Does your friend go to school every day?
Твой друг ходит в школу каждый день?
7. Do you eat in school?
Ты кушаешь в школе?
8. Are you reading?
Ты читаешь?
9. When does your mother get up?
Когда встаёт твоя мама?
10. Does he work at the shop?
Он работает в магазине?

Present Simple or Present Continuos?
1.She usually (not go) to the park
2Where yor parents (live)?
3Listen! The phone (ring).
4 I (not play) tennis.
5 Look! It (snow)
6 It (snow) every year in this country
7 We often (not go) on picnics
8 He usually (watch) TV it the evening
9 Now often uoy (read) Engkish books?
10 Where is Tom? He (have) a shower
с обнесением, почему вы так написали ну вы поняли.

She doesn’t go usually to the park, present simple, констатация факта
Where do your parents live? Present simple
Listen! The phone is ringing present continuous, действие в момент речи происходит
It snows every year in this country present simple, повторяющееся действие
I don’t play tennis present simple, констатация факта
Look! It’s snowing present continuous, действие в момент речи происходит
We don’t go often on picnic present simple, констатация факта
He usually watches TV in the evening, present simple, повторяющееся действие
How often do you read English books? Present simple, повторяющееся действие
Where is Tom? He is having a shower, present continuous, действие в момент речи происходит

Переведите на английский язык, употребляя Simple Present или Present Continuos Tenses: 1) Что вы читаете сейчас? 2) Что эти студенты обычно читают? 3) Какие газеты ты читаешь по вечерам? 4) Куда вы идете? 5) Куда вы ходите каждый день? 6) Сейчас у нас лекция по теории государства и права? 7) Джон говорит на трех иностранных языках. Сейчас он говорит по-английски по телефону.

1. What are you reading now?
2. What do this students usually read?
3. What papers do you read in evening?
4. Where are you going?
5. Where do you go every day?
6. Are we having a lecture on theory of state and law now?
7. John speaks three foreign languages. He is speaking in english over the phone at the moment.

What are you reading now?
These students usually read?
What Newspapers do you read at evening?
Where are you going?
Where do you go every day
Now we have a lecture on the theory of state and law?
John can speak three foreign languages.
Now he speaks English on the phone.

Present simple и present progressive правило, слова подсказки, пример предложение, вопрос и ответ

Present Simple - Настоящее простое время

Использование: 1. Когда мы говорим о регулярно повторяющихся действиях в настоящем. 2. В предложениях, описывающих законы и явления природы, научные результаты, факты, аксиомы. 3. Для выражения чувств и эмоций. 4. Для выражения действия, происходящего в момент речи:- с глаголами, не употребляющимися в формах Continuous; с глаголами чувственного восприятия которые обычно не употребляются в длительном времени: (например: see, hear, think, etc.) 5. Для выражения будущего действия: запланированного расписанием, графиком (например, расписание поездов, самолетов и т. Д. ), в придаточных предложениях условия и времени; в вопросах к ближайшему будущему.

Образование:
Повествовательные предложения: подлежащее + сказуемое (с окончанием -s в 3 лице ед. Числа)
Пример:
I/You/We/They have a breakfast every morning. He/she/it has a breakfast every morning.
Отрицательные предложения: подлежащее + do/does + not + сказуемое
Пример:
I/You/We/They do not (don’t) have a breakfast every morning. He/ she / it does not (doesn’t) have a breakfast every morning.
Вопросительные предложения : (вопросительное слово, если есть) + do/does + подлежащее + сказуемое +.
Пример:
Do I/You/We/They have breakfast every morning? Does he/she/it have breakfast every morning?
Показатели времени (слова-подсказки):
always - всегда
usually - обычно
often - часто
sometimes - иногда
seldom/rarely - редко
in the morning/evening, etc. По утрам, вечерам и т. Д.
___________________________________________________________
Present Progressive (Continuous) - это время английского языка, которое используется для того, чтобы рассказать о действии, которое происходит в настоящий (текущий) момент времени.
Использование: 1. Для выражения длительного действия, которое происходит в момент речи. 2. Для выражения длительного действия, которое происходит в настоящий период времени, хотя и не обязательно в момент речи. 3. Для выражения будущего действия, которое запланировано заранее. 4. Для выражения будущего длительного действия в придаточных предложениях времени и условия, которые вводятся союзами if, when, и т. Д.

Образование:                                                                                              Повествовательные предложения:подлежащее+ вспомогательный глагол to be в нужной форме + сказуемое с окончанием ing
Пример:                                                                                                              I/You/We/They are having a breakfast at the moment. He/she/it is having a breakfast at the moment.                                                                                                  Отрицательные предложения:подлежащее + вспомогательный глагол to be в нужной форме + not + сказуемое с окончанием ing                                 Пример:                                                                                                                I/You/We/They are not (aren’t) having a breakfast at the moment. He/she/it is not (isn’t) having a breakfast at the moment.                                                        Вопросительные предложения: (вопросительное слово если есть) + вспомогательный глагол+ подлежащее + сказуемое с окончанием ing +?      Пример:                                                                                                                      Are уou/We/They having a breakfast at the moment? Is he/she/it  having a breakfast at the moment? Am I having a breakfast at the moment?

Показатели времени (слова-подсказки)                                                                 now – сейчас                                                                                                                at the moment - в этот момент








Сделать В present simple
On Tuesday I got up at half past six. I went to the bathroom and washed my hands and face andcleaned my teeth. Then I dressed, went to the kitchen and cookedbreakfast for my family. At half past seven my son got up and had breakfast. I had breakfast with my son. My sonate a sandwich and drank a cup of tea. Idrank coffee. After breakfast my sonleft home for school. I didn’t leave home with my son. On Tuesday I didn’t work in the morning. I worked in the afternoon. In the evening I was at home. My husband and my son were at home too. We rested in the evening. My sonwatched TV, my husbandread newspapers and I did some work about the house. At about eleven o’clock we I went to bed

On Tuesday I get up at half past six. I go to the bathroom and wash my hands and face and clean my teeth. Then I dress, go to the kitchen and cook breakfast for my family. At half past seven my son gets up and has breakfast. I have breakfast with my son. My son eats a sandwich and drinks a cup of tea. I drink coffee. After breakfast my son leaves home for school. I dont leave home with my son. On Tuesday I dont work in the morning. I work in the afternoon. In the evening I be at home. My husband and my son be at home too. We reste in the evening. My son watchesTV, my husband reads newspapers and I do some work about the house. At about eleven o’clock we I go to bed

On Tuesday I get up at half past six. I go to the bathroom and wash my hands and face and clean my teeth. Then I dress, go to the kitchen and cook breakfast for my family. At half past seven my son get up and have breakfast. I have breakfast with my son. My son eat a sandwich and drink a cup of tea. I drink coffee. After breakfast my son leave home for school. I didn’t leave home with my son. On Tuesday I didn’t work in the morning. I work in the afternoon. In the evening I am at home. My husband and my son are at home too. We rest in the evening. My son watch TV, my husband read newspapers and I do some work about the house. At about eleven o’clock we, I go to bed

I (wear) a cap. He (wear) trainers. We (wear) gloves. Предложения поставить во время Present Simple/Continuous, образовать вопросы и отрицания

Pr.Simple:
i wear a cap
he wears trainers
we wear gloves
Отрицания:
i don’t wear a cap
he doesn’t wears trainers
we don’t wear gloves
Вопросы:
Do i wear a cap?
Does he wears a cap?
Do we wear a cap?
Pr.Cont:
I’m wearing a cap
He is wearing trainers
We are wearing gloves
Вопросы:
Am i wearing a cap?
Is he wearing trainers?
Are we wearing gloves?
Отрицания:
I’m not wearing a cap
He is not wearing trainers
We are not wearing gloves.