Сделать на английском языке мой день в present simple

 Today I’d like to tell you about my day. I wake up at 7 o’clock. I get up and go to the bathroom. I wash my face, clean my teeth and have a shower, if I have enough time. After that I get dressed, put on make-up and comb my hair. Before leaving home I usually have breakfast. I have a sandwich and a cup of coffee. Then I go to school. When my workday ends, I come back home. In the evening I prefer to relax at home. Sometimes I watch TV or read a book. Or I may surf the Internet. When it’s late, I go to bed and sleep.

I. Раскройте скобки, употребив глаголы в Present, Past или Future Simple
Passive.
1. Saint Petersburg (found) in 1703 by Peter the Great.
2. (the letter and the parcel / post) tomorrow?
3. They are upset. The construction of their new house (not / finish) on time.
4. Computer games (sell) all over the world.
5. (he / promote) to a higher position soon?
6. This topic (not / discuss) during the previous negotiations.
II. Раскройте скобки, употребив глаголы в действительном или
страдательном залоге. Переведите предложения.
1. These cars (not / make) in Japan.
2. English (speak) of in many countries of the world.
3. My sister (spend) all her money yesterday.
4. When (you / get) your driving license?
5. (Hamlet / write) by Shakespeare?
6. They (not / celebrate) their next wedding anniversary.
III. Преобразуйте следующие предложения из действительного залога в
страдательный.
1. We make glass from sand.
2. Somebody stole my bag while I was on the bus.
3. They will stage this play at the beginning of the next season.

1) was founded
2) Will the letter and the parcel be posted tomorrow?
3) The construction of their new house wasn’t finished on time.
4) are sold 
5) Will he be  promotted to a higher position soon?
6) was discussed 
2
1) These cars weren’t made in Japan    Эти машины не были сделаны в Японии
2)  Many countries in the world are spoken of English  Много стран в мире разговаривают английским 
3) All money were spent by my sister yesterday  Все деньги были потрачены моей сестрой вчера 
4) When will your driving license be got? Когда твое водительское удостоверение будет получено
5) Hamlet was written by Shakespeare?   Гамлет был написан Шекспиром
6) Their next wedding anniversary will not be celebrated by them  Их следующий юбилей не будет отмечаться ими
3
1. Glass was made from sand by us 
2.  My bag was stolen by somebody while I was on the bus.
3 This play will be stayed at the beginning of the next season.

Обьясните как отличить present simple от present continues. Я путаюсь в этих временах. Как вы отличаете их?

Present continues - это настоящее время глагола, то что происходит сейчас
Present simple - это действие, которое происходит каждый день
Например:
Всегда используется :
usually - иногда
Always - всегда
Never - никогда
Every day - каждый день
И т. П

Present Simple мы используем для того, чтобы говорить про события/вещи которые делаем регулярно (часто), а Present Continuous для того, чтобы говорить про события/вещи которые происходят в момент разговора :
-Why ARE you LOOKING at me like that?
(большими буквами - Present Continuous)

Что такое В АНГЛИЙСКОМ языке время Present Simple напишите ответ даю

Present Simple это простое настоящее время.
Выражает действие, которое происходит регулярно, постоянно.
Образуется с помощью смыслового глагола в форме инфинитива без частицы to. В 3-ем лице к глаголу прибавляем окончание -s.
Примеры:
I play football. Do you play football? I don’t play football.

Упражнение 1. Раскройте скобки, употребляя гла­голы в Present,
Past или Future Simple.
1.I (to go) to bed at ten o’clock every day. 2. I (to go) to bed at ten o’clock yesterday. 3. I (to go) to bed at ten o’clock tomorrow. 4. I (not to go) to the cinema every day. 5. I (not to go) to the cinema yesterday. 6. I (not to go) to the cinema tomorrow. 7. You (to watch) TV every day? 8. You (to watch) TV yesterday? 9. You (to watch) TV tomorrow? 10. When you (to leave) home for school every day? 11. When you (to leave) home for school yesterday? 12. When you (to leave) home for school tomorrow? 13. My brother (to go) to work every day. He (to leave) home at a quarter past eight. As the office he (to work) at (to be) near our house, he (to walk) there. He (not to take) a bus. Yesterday he (riot to go) to work. Yesterday he (to get) up at nine o’clock. 14. You (to have) a PT lesson yesterday? — No, I. 15. What you (to buy) at the shop yesterday? I (to buy) a book. 16. Yesterday my father (not to read) newspapers because he (to be) very busy. He (to read) newspapers tomorrow.

1go
2 went
3 shall go
4 don’t go
5 didn’t go
6 shan’t go
7 do you watch
8 did you watch
9will you watch
10 do you leave 
11 did you leave
12 will you leave
13 goes, leaves, works, is, walks, doesn’t take, didn’t go, got
14 did you have, didn’t
15 did you buy, bought
16 didn’t read, was, will read
если яснее то так
1. I go to bed at ten o’clock every day. 2. I went to bed at ten o’clock yesterday. 3. I will go to bed at ten o’clock tomorrow. 4. I do not go to the cinema every day. 5. I did not go to the cinema yesterday. 6. I will not go to the cinema tomorrow. 7. Do you watch TV every day? 8. Did you  watch TV yesterday? 9. Will you watch TV tomorrow? 10. When do you leave home for school every day? 11. When did you leave home for school yesterday? 12. When will you leave home for school tomorrow? 13. My brother goes to work every day. He leaves home at a quarter past eight. As the office he works at is near our house, he walks there. He does not take a bus. Yesterday he did not go to work. Yesterday he got up at nine o’clock. 14. Did you have a PR lesson yesterday? — No, I didn’t. 15. What did you buy at the shop yesterday? — I bought  a book. 16. Yesterday my father did not read newspapers because he was very busy. He will read newspapers tomorrow.

1-go
2-went
3-will go
4-don’t go
5-didn’t go
6-will not go
7- Do you watch
8-Did you watch
9-will you watch
10-when do you leave
11-when did you leave
12-when will you leave
13-goes, leaves, works, is, walks, doesn’t take, didn’t riot to go, didn’t get up
14-Did you have, No, i didn’t
15-what did you buy, bought
16-didn’t read, was, will read

Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием - s в предложе- ниях (1-4), и какую функцию данное окончание выполняет, т. Е. Служит ли оно:
a) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Simple;
b) признаком множественного числа имени существительного;
c) показателем притяжательного падежа имени существи- тельного.
Переведите предложения на русский язык:
1. Oxford’s students like to get to the University by bicycle.
2. The university offers a few hostels to its members.
3. The University’s golf club is a very popular place.
4. Long ago there were no places for female students at British uni- versities.

1-с  Студенты Оксфорда любят добираться до Университета на велосипеде.
2-a  Университет предлагает своим членам несколько хостелов на выбор.
3-с  Гольф-клуб Университета - очень популярное заведение.
4-b  Много лет назад в британских университетах не было мест для студенток.

Перевести нужно We want to talk proper. (SO DO WE).
Why so many British people are taking elocution lessons?
NOW that Britain’s public-school elite is in retreat, is the way it talks disappearing too? For years social levellers have been celebrating the decline of Received Pronunciation (RP), the clipped, cut-glass way of talking often known as Oxford, or BBC, English. Once the confident accent of the ruling class, it is now, supposedly, the dying dialect of an enfeebled tribe, attracting suspicion and contempt rather than deference and respect.
But it’s not as simple as that. Certainly, RP, as it once was, no longer rules. The BBC goes out of its way to use regional accents; in Hollywood, a posh British accent is a cliché for brutality, arrogance and stupidity. Consumers no longer see it as a sign of trustworthiness and authority. Peter Trudgill, a leading socio-linguist, says that some call-centres prefer regional accents to RP because of the negative reactions RP arouses. Although there is little solid research, linguists think that RP speakers may have fallen from 5% of the population to less than 3%. “There may well be more RP speakers abroad than here,” says David Crystal, the country’s best-known authority on the English language.
And RP has evolved. Today’s version is closer to accents that once would have been termed plebeian. The Queen Mother spoke differently from the way her daughter talks. Princess Diana’s speech was different again—closer to the generalised southern accent sometimes called “Estuary English”. Modern RP includes, for example, some glottal stops (an illustration is “Gatwick” pronounced without the “t”).
Yet annoyingly for the egalitarians who believe that all kinds of accent are equally beautiful and useful—there is a large and growing demand for “better” speech. Ann Jones, the general secretary of the Society of Teachers of Speech and Drama, estimates that more than 10,000 people take elocution lessons every year. “In the last five or six years it’s really taken off,” she says. Her members (who call themselves speech trainers, rather than elocution teachers, a term regarded as very dated) have as much work they want. The director of the London Language and Drama School, Sarah Mann, says that all speech training courses are fully subscribed.
This is not a reprise of Shaw’s “Pygmalion”. Most people signing up for lessons are not trying to learn classic RP, but to make their verbal skills match their other business tools—such as the visuals on a slide presentation. A typical aim is to soften or dilute regional accents to the point that they will be readily understood by people from elsewhere. Ms Mann says that it can take as little as six one-hour lessons to help a motivated student to replace glottal stops with “t”s in words like “water”, and to insert a missing “l” into words such as “old”, “cold” and “gold”.
She does not necessarily try to eliminate regional accents, she insists, so long as the speaker learns to eliminate “lazy” speech such as slurring, and annoying verbal tics, such as “know what I mean”, “sort of”, or “like”. “You can get away with even quite a marked accent if you are an interesting enough speaker, with pitch and pace and pause in your delivery,” she says.
There is a strong business case for all this. A survey of company directors (see chart) by the Aziz Corporation, which calls itself the country’s leading independent spoken communications consultancy, says that 31% reckon that a strong regional accent is a disadvantage in business.
But why the growth in demand? One reason is globalisation. Foreigners typically learn RP, or something like it, and are often mystified by Britain’s stronger regional dialects. Dealing with them means speaking some sort of standard English.
A second reason is the growing emphasis on better presentation skills in business. Managers who are willing to lavish money on public relations, speech writers, coaches and so on are more likely to want their Ps and Qs fixed too.
A third reason is the erosion of boundaries within companies. Jayne Comins, a speech coach in London, notices a big increase in clients with a computing background. “Talking’s not what they are really about,” she says. “A lot of men in IT didn’t start out wanting a job working with people, but when they become successful they often have to talk at board meetings, give presentations and sell their product.”

Это не переводится тут смешаны 2 разных языка

Мы хотим поговорить правильно. (КАК И МЫ). Почему так много британцев брать уроки дикции? Теперь, когда британская элита государственной школы находится в отступлении, то, как она говорит, тоже исчезает? В течение многих лет социальные выравниватели празднуют упадок полученного произношения (RP), обрезанный, резаный способ разговора, часто известный как Оксфорд, или BBC, английский. Когда-то уверенный акцент правящего класса, это теперь, предположительно, умирающий диалект раздираемого племени, вызывающий подозрение и презрение, а не уважение и уважение. Но это не так просто. Конечно, RP, как это когда-то было, больше не правил. BBC изо всех сил пытается использовать региональные акценты; в Голливуде шикарный британский акцент-это клише для жестокости, высокомерия и глупости. Потребители больше не видят в этом признака надежности и авторитета. Питер вопросы по делегированию доменов, ведущий социально-лингвист, говорит, что некоторые колл-центры предпочитают региональные акценты в РП из-за негативной реакции РП вызывает. Хотя существует мало надежных исследований, лингвисты думают, что РП колонки могут упасть до 5% населения до менее 3%. ” За границей может быть больше носителей RP, чем здесь", говорит Дэвид Кристал, самый известный авторитет страны на английском языке. И RP эволюционировал. Сегодняшняя версия ближе к акцентам, которые когда-то назывались плебей. Королева-мать говорила иначе, чем говорила ее дочь. Речь принцессы Дианы снова отличалась-ближе к обобщенному Южному акценту, иногда называемому "устьем английским". Современный RP включает, например, некоторые глоттальные остановки (иллюстрация “Гатвик” произносится без “т”). Все же досадно для эгалитаристов, которые считают, что всевозможные акценты одинаково красивы и полезны—существует большой и растущий спрос на “лучшую” речь. Энн Джонс, генеральный секретарь общества преподавателей речи и драмы, оценивает, что больше чем 10,000 человек брать уроки дикции каждый год. "За последние пять или шесть лет он действительно снят", говорит она. Ее члены (которые называют себя инструкторами по речевым вопросам, а не учителями по elocution, термин, который считается очень устаревшим) имеют столько работы, сколько хотят. Директор Лондонской школы языка и драмы Сара Манн говорит, что все курсы обучения речи полностью подписаны. Это не повторение "Пигмалиона" шоу. Большинство людей, подписывающихся на уроки, не пытаются изучить классический RP, но сделать свои вербальные навыки соответствующими другим бизнес—инструментам, таким как визуальные эффекты на слайд-презентации. Типичная цель состоит в том, чтобы смягчить или разбавить региональные акценты до такой степени, что они будут легко поняты людьми из других мест. Мс Манн говорит, что это может занять всего лишь шесть часовых уроков, чтобы помочь мотивированным студентом заменить глоттальные остановки с “т”в таких словах, как “вода”, и вставить недостающие “л” в словах, таких как “старый”, “холодный” и “золото”.
Она не обязательно пытается устранить региональные акценты, она настаивает, пока оратор учится устранять "ленивые" речи, такие как растекание, и раздражающие словесные тики, такие как “знать, что я имею в виду”, “своего рода” или “нравится”. “Вы можете уйти даже с довольно заметным акцентом, если вы достаточно интересный динамик, с шагом и шагом и паузой в доставке”, говорит она. Есть веские основания для всего этого. Опрос директоров компаний (см. Диаграмму), проведенный Aziz Corporation, которая называет себя ведущим независимым консультантом по коммуникациям в стране, говорит, что 31% считают, что сильный региональный акцент является недостатком в бизнесе. Но почему рост спроса? Одна из причин-глобализация. Иностранцы обычно изучают RP или что-то в этом роде и часто озадачены более сильными региональными диалектами Великобритании. Общаться с ними означает говорить на каком-то стандартном английском языке. Вторая причина - растущий акцент на лучшие навыки презентации в бизнесе. Менеджеры, которые готовы тратить деньги на связи с общественностью, речевые писатели, тренеры и так далее, скорее всего, захотят, чтобы их Ps и Qs были исправлены. Третья причина-размывание границ внутри компаний. Джейн Коминс, тренер по речи в Лондоне, замечает большой рост клиентов с вычислительным опытом. “Говорить не о чем идет речь”, говорит она. "Многие мужчины в нем не начинали хотеть работу с людьми, но когда они становятся успешными, им часто приходится говорить на заседаниях Совета, давать презентации и продавать свой продукт. ” 

Present simple вопросительные и отрицательные 5 предложений

"?"
Do you play chess? No, I don’t. Вы играете в шахматы? Нет, не играю.
Do your friends speak English? Yes, they do. Ваши друзья говорят по-английски? Да, говорят.
Does Tim like video games? Yes, he does. Тиму нравятся видеоигры? Да, нравятся.
Does your brother go to the theatre? No, he doesn’t. Ваш брат ходит в театр? Нет, не ходит.
Have you (got) a flat?
У вас есть квартира?
"-"
I eat vegetables but I don’t eat meat. Я ем овощи, но не ем мясо.
Vivian drinks coffee but she doesn’t drink milk. Вивьен пьет кофе, но она не пьет молоко.
You don’t travel very much. Ты не очень много путешествуешь.
I don’t watch TV very often. Я не очень часто смотрю телевизор.
The weather is usually good here. It doesn’t rain very often. Погода здесь обычно хорошая. Дожди не очень часто идут.
Joseph and Christine don’t know many people. Джозеф и Кристина знают немного людей.
We do not play tennis every day – Мы не играем в тенис каждый день

1.I don’t do my homework
2.He doesn’t swim well.
3 We don’t live in Saint Petersburg
4.I don’t work today
5.I don’t want to be a doctor.
1.Do you like milk?
2.Where does he walk?
3.Who lives in Moscow?
4.Do you want to go for a walk?
5.Do you like cheese?

Упр. № 3. Раскройте скобки, употребив глагол в Present, Past или Future Simple Passive. 1) The composition (to write) by them tomorrow. The children ( to teach) at school from the age of seven 2) I (to tell) about the meeting an hour ago. This question (to discuss) next Monday. 3) The book (to bring) by my brother yesterday. He (to ask) at every lesson. 4) The tickets (to get) by my friend tomorrow. Moscow to visit) by my guests. 5) The blackboard (to clean) after the next lesson. The book (to take) from the library ten minutes ago. 6) The house (to build) two years ago. He (to ask) at the lesson tomorrow. 7) The river (to see) from my window. The contract (to sign) next month. 8) The locomotive (to repair) next week. The exercise (to do) last lesson. 9) These questions (to discuss) at every meeting. The letter (to send) tomorrow. 10) The books (to return) to the library last week. The new film (to show) on TV tomorrow.

1) The composition will be written by them tomorrow. The children are tought at school from the age of seven 2) I was told about the meeting an hour ago. This question will be discussed next Monday. 3) The book was brought by my brother yesterday. He is asked every lesson. 4) The tickets will be  got by my friend tomorrow. Moscow is visited by my guests. 5) The blackboard will be cleaned after the next lesson. The book was taken from the library ten minutes ago. 6) The house was built two years ago. He will be asked at the lesson tomorrow. 7) The river is seen from my window. The contract will be signed next month. 8) The locomotive will be repaired next week. The exercise was done last lesson. 9) These questions are discussed at every meeting. The letter will be sent tomorrow. 10) The books were returned to the library last week. The new film will be shown on TV tomorrow.

10 вопросов с Present simple

 1.Does your dog like cheese?  Твоя собака любит сыр?
2. Does your mum read magazines?  Твоя мама читает журналы?
3. How do children get to school in China?  Как в Китае дети добираются в школу?
4. Does he drive a BMW?  Он ездит на БМВ?

5. Is he a good man?  Он хороший человек?
6. Do you have any pets in your class?  У вас есть в классе домашние животные?
7. Does she like Brad Pitt?  Твоей сестре нравится Бред Пит?
8. Do they teach French?  Они преподают французский?
9. Does Kate work every day?  Катя работает каждый день?                    10. How many days a week does she work?  Сколько дней в неделю она работает?