- Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое, стоящее...
- 2. Вставь am/is/are, обращая внимание на подлежащее, употребляемое перед необходимым глаголом....
- Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое, стоящее...
- Составьте предложение из данных слов, обращая внимание на порядок слов в...
- 8. Переведите предложения, обращая внимание на функцию и форму герундия....
- VI. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая...
Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них
глагол-сказуемое, стоящее в Continuous, и определите его временную
форму (Present, Past или Future) и залог (Active или Passive).
Переведите предложения на русский язык.
1. The students were listening to the text for 10 minutes at the last lesson.
2. Many schools are being built all over the country.
3. They will be having practical training for 2 weeks next term.
Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них
глагол-сказуемое, стоящее в Perfect, и определите его временную
форму (Present, Past или Future) и залог (Active или Passive).
Переведите предложения на русский язык.
1. This work has been done this week.
2. Peter and Ann had translated the article before the end of the lesson.
3. They will have built this new school by the first of September
Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них
глагол-сказуемое и определите его видовременную форму и залог.
Переведите предложения на русский язык.
1. This newspaper was read by our students.
2. They are making an interesting experiment now.
3. She will have brought you the book by tomorrow.
Перепишите следующие сложные предложения; подчеркните
глаголы-сказуемые в главном и придаточном предложениях;
определите их видовременную форму и залог. Переведите
предложения на русский язык, обращая внимание на согласование
времен.
1. I knew that he had seen this film.
2. He says that he lives in this district.
3. He told them that his sister was studying in the library.
1 Студенты прослушали текст 10 минут назад на прошлом уроке. were listening - past continuous.
2. Многие школы строятся по всей стране. are being - Present Cont. Active voice.
3. Они будут проходить практическую подготовку в течении двух неделю следующего срока. will be having - future Cont.
1. Эта работа была выполнена на этой неделе. Present perf/- has been done
2. Петр и Энн перевели статью до конца урока. had transleted - past perf.
3. Они построят эту новую школу к 1 сентября. will have built - Future Perf
1. Эта газета была прочитана нашими учениками. was read - past simple.
2. Сейчас они проводят интересный эксперимент - are making - present contin.
3. Она принесет вам книгу завтра - will have brought - future perfect
1. Я знал, что видел этот фильм. knew - past. simp had seen - past perf
2. Он говорит что живет в этом районе. says - pr. simpl lives - pr. simpl
3. Он сказал им что его сестра учится в библиотеке. told - past siple. was studying - past continuous 2. Вставь am/is/are, обращая внимание на подлежащее, употребляемое перед необходимым глаголом.
I
AM (‘m)
I am nine.
Are you nine?
Yes, I am. / No, I am not.
I am not nine.
YOU, WE, THEY
ARE (=‘re)
are not=aren’t
They are pupil.
Are they pupil?
Yes, they are. / No, they aren’t.
They aren’t pupil.
HE, SHE, IT
(3 л. Ед. Ч. )
IS (=‘s)
is not=isn’t
Tom is sad.
Is Tom sad?
Yes, he is. / No, he isn’t.
Tom isn’t sad.
1. It … an elephant.
2. My friend … sad.
3. Her name … Mary.
4. She … a nice girl.
5. We … pupils.
6. His name … Tom.
7. I … seven.
8. Rex … brave and kind.
9. They … friends.
10. You … happy.
1. Its an elephant. It isnt an elephant. Is it an elephant?
2. My friend is sad. My friend isnt sad. Is my friend sad?
3. Her name is Mary. Her name isnt Mary. Is her name Mary?
4. Shes a nice girl. She isnt a nice girl. Is she a nice girl?
5. Were pupils. We arent pupils. Are we pupils?
6. His name is Tom. His name isnt Tom. Is his name Tom?
7. Im seven. Im not seven. Am I seven?
8. Rex is brave and kind. Rex isnt brave and kind. Is Rex brave and kind?
9. Theyre friends. They arent friends. Are they friends?
10. Youre happy. You arent happy. Are you happy?
Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них
глагол-сказуемое, стоящее в Indefinite Passive, и определите его время
(Present, Past или Future). Переведите предложения на русский язык,
обращая внимание на особенности перевода пассивных конструкций.
1. In future new sources of energy will be developed.
2. The film was shown last week.
3. We are taught English
Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них
глагол-сказуемое, стоящее в Continuous, и определите его временную
форму (Present, Past или Future) и залог (Active или Passive).
Переведите предложения на русский язык.
1. We will be translating an English article for 2 hours tomorrow.
2. They are making an interesting experiment.
3. This museum was being built for two years.
3. Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них
глагол-сказуемое, стоящее в Perfect, и определите его временную
форму (Present, Past или Future) и залог (Active или Passive).
Переведите предложения на русский язык.
1. We will have met again before the conference.
2. These exhibits have been seen by our students today.
3. The translation had been done before lunch.
4. Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них
глагол-сказуемое и определите его видовременную форму и залог.
Переведите предложения на русский язык.
1. The best engineers are working at this problem.
2. This factory had been built in our town before the 1940s.
3. My friend will go to Moscow next summer
5. Перепишите следующие сложные предложения; подчеркните
глаголы-сказуемые в главном и придаточном предложениях;
определите их видовременную форму и залог. Переведите
предложения на русский язык, обращая внимание на согласование
времен.
1. She knows that you will come to see her to night.
2. I knew that they were waiting for me at the theatre.
3. The instructor said that we had done the job well
1. We will be translating an English article for 2 hours tomorrow. – Завтра мы будем переводить английскую статью в течение 2 часов. (Future Continuous. Active Voice)
2. They are making an interesting experiment. – Мы делаем интересный опыт. (Present Continuous. Active Voice)
3. This museum was being built for two years. – Этот музей строился два года. – (Past Continuous. Passive Voice)
3. Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них
глагол-сказуемое, стоящее в Perfect, и определите его временную
форму (Present, Past или Future) и залог (Active или Passive).
Переведите предложения на русский язык.
1. We will have met again before the conference. – Мы ещё встретимся перед конференцией. (Future Perfect. Active Voice)
2. These exhibits have been seen by our students today. – Эти экспонаты были показаны (были увидены) нашим студентам сегодня. (Present Perfect. Passive Voice)
3. The translation had been done before lunch. – Перевод был сделан до обеда. – (Past Perfect. Passive Voice)
4. Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них
глагол-сказуемое и определите его видовременную форму и залог.
Переведите предложения на русский язык.
1. The best engineers are working at this problem. – Лучшие инженеры работают над этой проблемой. (Present Continuous. Active Voice)
2. This factory had been built in our town before the 1940s. – Этот завод был построен в нашем городе до 40-х годов. (Past Perfect. Passive Voice)
3. My friend will go to Moscow next summer – Мой друг поедет в Москву следующим летом. (Future Indefinite. Active Voice)
5. Перепишите следующие сложные предложения; подчеркните
глаголы-сказуемые в главном и придаточном предложениях;
определите их видовременную форму и залог. Переведите
предложения на русский язык, обращая внимание на согласование
времен.
1. She knows that you will come to see her tonight. – Она знает, что ты приедешь проведать её сегодня вечером. (Present Indefinite. Active Voice. Future Indefinite. Active Voice)
2. I knew that they were waiting for me at the theatre. – Я знал, что они ждут меня в театре. (Past Indefinite. Active Voice. Past Continuous. Active Voice)
3. The instructor said that we had done the job well – Инструктор сказал, что я хорошо выполнил эту работу. (Past Indefinite. Active Voice. Past Perfect. Active Voice)
Составьте предложение из данных слов, обращая внимание на порядок слов в предложении. Переведите на русский язык получившиеся предложения.
1. Late, came, last year, she, often, to school, in spring.
2. Often, have, at about three oclock, a cup of tea, they, at the hotel, in the afternoon.
3. Meet, at the sports ground, they, after dinner, always, their friends.
4. Enjoys, very much, swimming, in our pool, always, in the morning, she.
5. Hardly, last year, could, ski, he.
1. in spring last year she often came to school late.
весной прошлого года она часто приходила в шк поздно
5. he could ski hardly last year.
он мог кататься на лыжах усердно в прошлом году.
4. she alway enjoys swimming in our pool in the morning.
она всегда наслаждается плаванием в нашем бассейне по утрам.
3. they always meet their friends at the sports ground after dinner.
они всегда встречаются на спортивной земле с друзьями после ужина.
2. they often have a cup of tea at about three oclock at the hotel in the afternoon.
они всегда пьют чашку чая примерно в три дня в отеле.
8. Переведите предложения, обращая внимание на функцию и форму герундия.
1. While reading a story in English, I came across many useful word combinations.
2. He apologized to the teacher for not having done his lesson.
3. She is busy translating some articles.
4. You can’t become a good specialist without being trained for a long time.
5. Swimming every day keeps me in shape.
1. Читая рассказ по-английски, я наткнулся на множество полезных словосочетаний.
2. Он извинился перед учителем за то, что не сделал свой урок.
3. Она занята переводом некоторых статей.
4. Вы не сможете стать хорошим специалистом без долгой подготовки.
5. Плавание каждый день держит меня в форме.
VI. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на различные значения слов it, one, that.
The text is about limited partnerships, it is not long and difficult.
2. It is the sole proprietorship that is the most common in many western countries.
3. Such a decision can lead to one of the basic problems in the partnership.
4.We say that the economic system of Britain is similar to that of the American one.
Текст о товариществах, это не так долго и сложно.
2. Это индивидуальный предприниматель, который является самым распространенным во многих западных странах.
3. Такое решение может привести к одной из основных проблем в партнерстве.
4. Мы говорим, что экономическая система Великобритании похож на американский.