11. Переведите предложения на английский язык, обращая внимание на употребление Participle I или Participle II.
1. Работая над переводом этой статьи, я узнал много интересного из истории старых английских городов. 2. Она шла по незнакомым улицам, с интересом разглядывая здания. 3. Джон подошел к смеющейся девочке. 4. «Дженерал Моторс», объединившись с компанией «Тойота», создали компанию «Тойота Королла» в Калифорнии. 5. Организовав совместное предприятие, они начали свой бизнес в России.
8. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на употребление Participle I или Participle II.
1. Visiting the museum, John met his friend there. 2. The novel created by this writer was magnificent. 3. Being cooked by his wife, the lunch was perfect. 4. Hearing the sounds of music we stopped talking. 5. The menu was chosen by his mother.

1. While working on the translation of this article, I learned a lot of interesting things from the history of old English cities. 2. She walked along unfamiliar streets, looking at the buildings with interest. 3. John approached the laughing girl. 4. "General Motors", joining with the "Toyota" company, created the "Toyota Corolla" company in California. 5. By organizing a joint venture, they started their business in Russia.
1. Visiting the museum, John met his friend there. 2. The novel created by this writer was magnificent. 3. Being cooked by his wife, the lunch was perfect. 4. Hearing the sounds of music we stopped talking. 5. The menu was chosen by his mother.
1. Посещая музей, Джон встретил там своего друга. 2. Роман, созданный этим писателем, был великолепным. 3. Приготовленный его женой обед был идеальным. 4. Услышав звуки музыки, мы перестали говорить. 5. Меню было выбрано его матерью.

Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на сказуемое в Passive Voice.
1. The metric system was worked out by the French Academy of Sciences in 1791. 2. Interesting and important research is being done at our University. 3. In Russia the metric system was adopted in 1918.
4. The better results have not been obtained yet. 5. A great number of experiments had been made before the problem was solved. 6. During the last hundred years many methods of building have been discovered. 7. The Metro is extended to provide a quick service to the capital’s centre.

1. Метрическая система была разработана Французской академией наук в 1791 году. 2. Интересные и важные исследования проводятся в нашем университете. 3. В России метрическая система была принята в 1918 году. 4. Лучшие результаты пока не получены. 5. Перед тем, как проблема была решена, было проведено большое количество экспериментов. 6. В течение последних столетий были обнаружены многие методы строительства. 7. Метро расширяется для быстрого обслуживания столичного центра.
Ну как то так, надеюсь поможет) удачи!

Закончите разделительные вопросы, обращая внимание на форму глагола в основной части.
Н-р: The film starts at 7 p.m. ………. – The film starts at 7 p.m. doesn’t it? (Фильм начинается в 7 вечера, не так ли?)
Ronald won’t come, ………. – Ronald won’t come, will he? (Роналд не придет, не так ли?)
Your sister isn’t married, ……….You found my keys, ……….I am very smart, ……….Jack didn’t pass his exams, ……….Our love will last forever, ……….You have never been to China, ……….Sandra has already got up, ……….My coffee and croissants are not cold, ……….They won’t spend all their money, ……….Tim is fond of table tennis, ……….This palace was built in the 16th century, ……….Her son often rides a horse in the country, ……….The waiters were not polite, ……….You prefer seafood, ……….The students don’t speak French, ……….She can’t play the violin, ……….They can see the mountains from the window, ……….Your boyfriend doesn’t earn much, ……….We must talk to our neighbors, ……….The train must not arrive late, ……….

1 Your sister isn’t married, is she?
2 You found my keys, didn’t you?
3 I am very smart, aren’t I?
4 Jack didn’t pass his exams, did he?
5 Our love will last forever, won’t it?
6 You have never been to China, have you?
7 Sandra has already got up, hasn’t she?
8 My coffee and croissants aren’t cold, are they?
9 They won’t spend all their money, will they?
10 Tim is fond of table tennis, isn’t he?
11 This palace was built in the 16th country, wasn’t it?
12 Her son often rides a horse in the country, doesn’t he?
13 The waiters weren’t polite, weren’t they?
14 You prefer seafood, don’t you?
15 The students don’t speak French, do they?
16 She can’t play the violin, can she?
17 They can see the mountains from the window, can’t they?
18 Your boyfriend doesn’t earn much, does he?
19 We must talk to our neighbors, mustn’t we?
20 The train must not arrive late, must it?

II. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление времён группы Indefinite (Present, Past, Future) в страдательном залоге. Выпишите сказуемые и укажите их видовременные формы.
1) Railways are used as a means of freight and passenger transportation.
2) Many developments were introduced on railways to make them an efficient means of communication.
3) A speed of 160 kph is developed by modern locomotives.
4) They were told about the change in the time-table.
5) The introduction of electric traction on railway was spoken about at the end of the 19th century.

1) Железные дороги используются как средство грузовых и пассажирских перевозок.
2)на железных дорогах было введено много событий, чтобы сделать их эффективным средством коммуникации.
3) Современные локомотивы развивают скорость до 160 км / ч.
4) Им сказали об изменении расписания.
5) Введение электрического тяги на железной дороге было сказано в конце XIX века.

III. Перепишите и переведите предложения, поставив глагол в нужную форму.
1) The first steam trains (to look at - Past Indefinite Passive) with great interest.
The first steam trains (to look at - Past Indefinite Passive) with great interest.
2) A new railway track (to carry – Future Indefinite Active) a greater volume of freight.
3) The number of passengers (to increase– Future Indefinite Active) in summer.
4) I (to wake up - Past Indefinite Passive) by the ticket inspector.
5) Modern electric and diesel locomotive (to work - Present Indefinite Active) at higher speed.
IV. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление оборота there + to be.
1) There are various fields of application of diesel engines.
2) Are there usually two conductors in the carriage?
3) There are no conductors in the freight car.
4) How many stations will there be on this Metro line?
5) There is a new railway station in our city.

III.
1)The first steam trains were looked at with great interest. На первые паровозы смотрели с большим интересом.
2)A new railway track will carry a greater volume of freight. Новый железнодорожный вагон будет перевозить больший объем груза.
3)The number of passengers will increase in summer. Летом число пассажиров увеличится.
4)I was waked up by the ticket inspector. Меня разбудил билетный контролер.
5)Modern electric and diesel locomotive work at higher speed. Современные электро и дизельные локомотивы работают с большей скоростью.
IV.
1) There are various fields of application of diesel engines. Существуют различные области применения дизельных двигателей.
2) Are there usually two conductors in the carriage? Существуют ли обычно два проводника в карете?
3) There are no conductors in the freight car. В грузовом вагоне нет проводников.
4) How many stations will there be on this Metro line? Сколько станций будет на этой линии метро?
5) There is a new railway station in our city. В нашем городе есть новая железнодорожная станция.

Преобразуйте предложения по образцу, обращая внимание на различие грамматических форм, выражающих реальные и нереальные условия.
if i have time, i shall help you
a)if i had time, i should help you
б) if i had had time, i should have helped
1. If he works hard, he will pass the exams well. 2. If they finish their work quickly, they will go home early. 3. If you don’t listen to the teasher, you will learn nothing. 4. If he lives in England, he will go to Oxford University.

1. if he works hard, he will pass the exams well.
 a) if he worked hard, he would pass the exams well.
 b) if he had worked hard, he would have passed the exams well.
2. If they finish their work quickly, they will go home early.
 a) If they finished their work quickly, they would go home early.
 b) If they had finished their work quickly, they would have gone home early.
3. If you don’t listen to the teacher, you will learn nothing.
 a) If you didn’t listen to the teacher, you would learn nothing.
 b) If you had didn’t listen to the teacher, you would have learnt nothing.
4. If he lives in England, he will go to Oxford University.
 a) If he lived in England, he would go to Oxford University.
 b) If he had lived in England, he would have gone to Oxford University.

Перепишите следующие предложения и переведите
их, обращая внимание на способы выражения будущего
времени. Подчеркните сказуемые.
1. Can you repair Helen’s bicycle? It has a flat type. Yes, I
know. I am going to repair it tomorrow.
2. I won’t (will not) tell Tom what you said. I promise.
3. I am traveling to Scotland on Monday.

1. Можете ли вы отремонтировать(сказуемое) велосипед Хелен? Он имеет(сказуемое) плоский тип. Да я знаю(сказуемое). Я собираюсь(сказуемое) отремонтировать(сказуемое) его завтра. 2. Я не буду(сказуемое) рассказывать (сказуемое) Тому, что ты сказал. Обещаю(сказуемое). 3. Я еду(сказуемое) в Шотландию в понедельник.

Переведите предложения, обращая внимание на употребление Participle I. ПОДЧЕРКНИТЕ причастия I в английских предложениях и в переводе.
1. Be suspicious of passengers arriving with only light baggage containing few articles of personal nature.
2. When shopping, keep receipts for all your purchases.
3. Detecting terrorism and serving as a deterrent ( сдерживающая сила) are the primary duties of Customs and Border Patrol officers.

1. Be suspicious of passengers arriving with only light baggage containing few articles of personal nature.
2. When shopping, keep receipts for all your purchases.
3. Detecting (это не причастие, а герундий) terrorism and serving (это не причастие, а герундий) as a deterrent are the primary duties of Customs and Border Patrol officers.
1. Будьте подозрительны к пассажирам, прибывающим только с легким багажом, содержащим несколько предметов личного характера.
2. Покупая товары, храните квитанции для всех ваших покупок.
3. Обнаружение терроризма и обеспечение его предотвращения являются основными обязанностями сотрудников таможни и пограничников.

Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление времён группы Indefinite (Present, Past, Future) в страдательном залоге. Выпишите сказуемые и укажите их видовременные формы.
1) Railways are used as a means of freight and passenger transportation.
2) Many developments were introduced on railways to make them an efficient means of communication.
3) A speed of 160 kph is developed by modern locomotives.
4) They were told about the change in the time-table.
5) The introduction of electric traction on railway was spoken about at the end of the 19th century.

1. Железные дороги используются как средство грузовых и пассажирских перевозок.  are used- Past Indefinite.
2. Многие разработки были внедрены на железных дорогах, чтобы сделать их эффективным средством коммуникации.  were introduced - Past Indefinite.
3. Скорость 160 км / ч разрабатывается современными локомотивами.  is developed - Present Indefinite.
4. Они рассказали об изменениях в расписании.  were told - Past Indefinite.
5.  О внедрение электрической тяги на железной дороге заговорили в конце 19-го века.  was spoken - Past Indefinite.

8. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на эмфатический оборот «It is/was… that/who»
1. It was he who watered flowers yesterday.
______________________________________________________
2. It is this magazine that comes out twice a month.
______________________________________________________
3. It was Harry who came back lately last night.
______________________________________________________
4. It is in this street that there is my favorite shop.
______________________________________________________
5. It was me who sent the letter by post a week ago.
______________________________________________________

1) Это он поливал цветы вчера.
2)Этот журнал выходит два раза в месяц.
3)Генри пришел вчера поздно вечером.
4)Это на улице с моим любимым магазином.
5)Я послал письмо из почтового отделения вчера.
Я если честно эту тему не совсем помню но вроде так)

1. Именно он полил цветы вчера.
2. Именно этот журнал выходит дважды в месяц.
3. Именно Гарри вернулся поздно вчера.
4. Именно на этой улице мой любимый магазин
5. Именно я отправил письмо неделю назад