Make sentences using there is / there are, is there are there
1) There is much snow in winter.
2) There are three rooms in our flat.
3) There a lamp over the table?
4) There any interesting stories in the book?
5) There are no lift in our house.
6) There are five theatres in our city.
7) There is little milk in the bottle.
8) There is many flowers in the garden?
9) There no lectures today.
10) There are anybody in the room?

1) There is much snow in the winter
2) There are three rooms in our flat
3) Is there a lamp over the table?
4) Are there any interesting stories in the book?
5) There isn’t lift in our house
6) There are five theaters in our city
7) There is little milk in the bottle
8) Are there many flowers in the garden?
9) There aren’t lectures today
10) Is there anybody in the room?

1 There is much snow in the winter.
2 There are three rooms in our flat.
3 Is there a lamp over the table?
4 Are there any interesting stories in the book?
5 There is no lift in our house.
6 There are five theaters in our city.
7 There is little milk in the bottle.
8 Are there many flowers in the garden?
9 There are no lectures today.
10 Is there anybody in the room?

Напиши то что нельзя делать в твоей комнате начни с I mustn"t

1. You mustn’t litter in my room. Ты не должен мусорить в моей комнате.
2. You mustn’t watch my photos. Ты не должен пересматривать мои фото
3. You mustn’t open my boxes. Ты не должен открывать мои ящики и коробки
4. You mustn’t go into the room without knocking. Ты не должен входить в комнату без стука
5. You mustn’t touch everything - ты не должен все трогать

Anna: Hello, everyone! Today my friend Marsha is at her friend’s house.
Where is Marsha today?
She says it is beautiful.
What does she say?
I want to see this house! Here we are!
What does Anna want to see?
Anna: Marsha, I am in the kitchen! It is a beautiful kitchen!
Where’s Anna now? What kind of kitchen is it?
Marsha: It is beautiful. We cook in the kitchen.
What do we do in the kitchen?
Anna: I eat in the kitchen.
What does Anna do in the kitchen?
Marsha: We relax in the living room.
Where do we relax?
Anna: I relax in the living room. Marsha, let’s go upstairs!
What does Anna do in the living room?
Marsha: Anna? Where are you?
Anna: Marsha, I am in the bathroom! I wash in the bathroom.
Where is Anna now? What does Anna do in the bathroom?
Marsha: I am in the bedroom. We sleep in the bedroom.
Where is Marsha? Where do we sleep?
Anna: I sleep in the bedroom!
Where does Anna sleep?

Анна: Привет всем! Сегодня мой подруга Марша находится в доме ее друга. Где сегодня Марша?
Она говорит, что это красиво. Что она говорит?
Я хочу увидеть этот дом! Мы здесь! Что хочет видеть Анна?
Анна: Марша, я на кухне! Это прекрасная кухня! Где сейчас Анна? Какая кухня?
Марша: Это красиво. Мы готовим на кухне. Что мы делаем на кухне?
Анна: Я ем на кухне. Что делает Анна на кухне?
Марша: Мы отдыхаем в гостиной. Где мы отдыхаем?
Анна: Я отдыхаю в гостиной. Марша, пойдем наверх! Что делает Анна в гостиной? Марша: Анна? Где ты?
Анна: Марша, я в ванной! Я умываюсь в ванной. Где сейчас Анна? Что делает Анна в ванной?
Марша: Я в спальне. Мы спим в спальне. Где Марша? Где мы спим?
Анна: Я сплю в спальне! Где Анна спит?

Используйте правильную часть речи:
19. My Granny is … (live) but my grandfather is … (die).
20. My mother gets … if I don’t do my room (anger).
21. Everybody calls Jane … (strangely).
22. I want to live an … life (act).
23. Some mushrooms are really … (poison).
24. If you don’t believe someone you become (suspect).
25. She didn’t have a good sleep, her tooth was so … (pain).
26. People who lack (не хватает) some physical abilities are called … (able).
27. The film was extremely … (bore).
28. I couldn’t get on the bus because it was … (crowd).
29. Are you … in sports? (interest)
30. You are right, you’ve made the right …(decide).
31. We felt so … after the trip (tiredness).
32. Where is this hotel (locate)?
33. Mind your … (behave)!
34. Love easily turns into … (hate).
35. Rita has never … any exam (fail)!

1) living, dieded.
2) angry

Используйте правильную часть речи:
19. My Granny is alive but my grandfather is dead. 
20. My mother gets angry if I don’t do my room. 
21. Everybody calls Jane strangely. 
22. I want to live an active life. 
23. Some mushrooms are really poisonous. 
24. If you don’t believe someone you become suspicious. 
25. She didn’t have a good sleep, her tooth was so painful. 
26. People who lack (не хватает) some physical abilities are called disabled. 
27. The film was extremely boring. 
28. I couldn’t get on the bus because it was crowded. 
29. Are you interested in sports? 
30. You are right, you’ve made the right decision. 
31. We felt so tired after the trip. 
32. Where is this hotel located? 
33. Mind your behavior! 
34. Love easily turns into hate. 
35. Rita has never failed any exam!

I’vegotadeskinmyroomthedeskisbluemybagispurpleit sunde rthedeskmybooksareonthedeskandinthebagi vegotapenc il caseandexercise-booksonthedesk

I’ve got a desk in my room. The desk is blue. My bag is purple. it sunder the desk. my books are on the desk and in the bag. i’ve got a pencil case and exercise-books on the desk.
-перевод-
В моей комнате есть письменный стол. Письменный стол синего цвета. Мой рюкзак пурпурного цвета. Он под письменным столом. Мои книги на столе в сумке. У меня есть пенал и тетрадь на письменном столе.

Translate into English
1. Она смотрела на всех свысока (Look down on smb.).
2. Геологи искали минералы и нашли исчезающее животное (look for).
3. Просматривая журналы, он обнаружил несколько статей об исчезающих растениях (look through).
4. Войдя в комнату, он огляделся и заметил много растений (look around).
5. Смотрители зоопарка хорошо заботятся о молодом слоненке (look after).
6. Оглядываясь назад, он вспомнил, что где-то уже встречал этого человека (look back).
7. Он пообещал вникнуть в проблему (look into).

1. She looked down at everyone (Look down on smb.). 2. Geologists searched for minerals and found a vanishing animal (look for). 3. Looking through the magazines, he found several articles about the disappearing plants (look through). 4. Entering the room, he looked around and noticed a lot of plants (look around). 5. The zoo keepers take good care of the young elephant (look after). 6. Looking back, he remembered that somewhere already met this person (look back). 7. He promised to understand the problem

перевод текста 25 балл
You’ve been studying hard for your final exams all
year and finally they’re over. Ifs time to start
applying for your first job and earning money, or
applying to go to university, or is it? Some people
decide to do something quite different before they
settle down to a full-time job or education.
Every year, thousands of young adults from all over the world
take part in a once-in-a·lifetime adventure. Voluntary
organisations such as the ’International Voluntary Service’ and
’Operation Raleigh’ offer young adults the chance to live abroad,
and work on projects which help the community or the
environment. Volunteers can be found in Greece helping to
protect the falling numbers of black bears, working in residential
homes in Portugal or even helping gorillas in Rwanda. There are
110 pre-conditions in terms of nationality, ability, qualifications or
social background. Volunteers need only a passport, a
reference, and enthusiasm.
According to T1m Grieve. who works with young adults on
these projects, ’This is a unique learning experience for anyone who takes part - and an opportunity to build up friendships all
over the world. Each volunteer is looked after by someone from
the host project, and every participating country provides
support:
Kate, a volunteer who worked in a children’s home in India,
told us why she decided to volunteer, ’I wanted to feel that I was
going to do something really useful. I had an idea that I could
make a difference.’ Most volunteers are not paid wages or a
salary, but are given accommodation and food, and sometimes
receive an allowance. Training is usually offered to volunteers
both before and during their time away - and they can get
advice on finding other employment after their return to their
own country.
So what do people get out of volunteering? Nick, who worked
with elephants in Malawi last year, says. ’One day I was sitting
in my bedroom in London looking at elephants on the TV, the
next day I was staring into the eyes of an elephant and helping
to scrub his back. I made loads of friends that I wouldn’t have
made in London, and had some incredible experiences. It
changed my outlook on life:
Volunteering can help you develop skills which are attractive
to employers and universities, such as independence. initiative
and social skills. So what are you waiting for? Anyone who is
interested in volunteering, or wants further information, can
contact their nearest volunteer agency, or look for opportunities
on the many volunteer websites on the Internet.

Вы  учились год на выпускные экзамены, и, наконец, они закончились. Теперь время для подачи заявку на первую работу или для заработка денег, илиподать заявку в университет,  не так ли? Некоторые людирешили сделать что-то совсем другое, прежде чем ониустроились на полный рабочий день или  в образование(универ). Каждый год тысячи молодых людей со всего мирапринимают участие в приключении один раз в жизни добровольно.  Организации, как «Международная добровольная служба» и«Операция« Роли »предлагает молодым людям возможность жить за границей, и работать над проектами, которые помогают сообществу илиокружающей среде. Добровольцов можно найти в Греции, которые помогаютзащищать падающие числа черных медведей, работать в жилыхдомах в Португалии или даже помогают гориллам в Руанде. Есть110 предварительных условий с точки зрения гражданства, способностей, квалификации илисоциального происхождения. Волонтерам нужен только паспорт, ссылки и энтузиазм. Согласно T1m Grieve. Который работает с молодыми людьми наэти проекты: «Это уникальный опыт обучения для всех, кто принимает участие, и возможность наладить дружеские отношенияпо всему миру. У каждого добровольца проект избирается, и каждая участвующая страна предоставляетподдержку: Кейт, волонтер, работавший в детском доме в Индии, рассказала нам, почему она решила добровольно пойти на волонтерство: «Я хотела почувствовать, что ясобираюсь сделать что-то действительно полезное. У меня была идея, что я могусделать разницу. ’ Большинство добровольцев не  получают заработную плату илизарплату, но получают жилье и питание, а иногдаполучают пособие. Обучение обычно предлагается волонтерамкак до, так и в течение их времени - и они могут получитьсоветы по поиску другой работы после их возвращения ксобственной стране. Так что же люди получают от волонтерства? Ник, который работалс слонами в Малави в прошлом году, говорит. «Однажды я сиделв моей спальне в Лондоне, глядя на слонов по телевизору. На следующий день я смотрел в глаза слону и помогалчистить его спину. Я нашел много друзей, которых у меня не было бы в Лондоне, и имел невероятные впечатления. Этоизменило мой взгляд на жизнь: Добровольчество(волонтерство) может помочь вам развить навыки, привлекательныедля работодателей и университетов, таких как независимость, инициативаи социальные навыки. И так, чего же ты ждешь? Любой, ктозаинтересован в добровольчестве(волонтерстве) или хочет получить дополнительную информацию, можетсвязаться со своим ближайшим агентством добровольцев(волонтерства) или найти возможностина многих сайтах добровольцев(волонтеров) в Интернете.

Make sentences.
1) lessons, have, twice a week, I, English.
2) Saturdays, play, They, on, badminton.
3) your, you, clean, How often, do, room?
4) to, every, he, Does, school, walk, day?

1 I have English lessons twice a week.
2 They play badminton on Saturdays.
3 How often do you clean your room?
4 Does he walk to school every day?

1) lessons, have, twice a week, I, English.
I have English lessons twice a week.
2) Saturdays, play, They, on, badminton.
They play badminton on Sundays.
3) your, you, clean, How often, do, room?
How often do you clean your room?
4) to, every, he, Does, school, walk, day?
Does he walk to school every day?

1. Do you want (they, stay) at the hotel or with us? 2. I’d like (the teacher, look through) my report. 3. You should make (he, clean) his room. 4. Do you want (I, show) you the sights of the city? 5. Let (I, introduce) the guests to you. 6. We expect ( he, arrange) everything by the time me come. 7. I want (she, tell) me the news in brief. 8. My parents won’t let ( my sister, go) to the party. 9. I’ll make ( you, tell) the truth. 10. I would like ( they, fix) an appointment for me for Tuesday. 11. We want (she, introduce) us to the president. 12. This work makes ( everybody, feel) bored. 13. I don’t want (they, be late) for dinner. 14. He expects (she, invite) him to party. 15. I’d like (the dress, buy) by Saturday.

1. Do you want them to stay at the hotel or with us?
2. I’d like the teacher to look through my report.
3. You should make him clean his room. 
4. Do you want me to show you the sights of the city? 
5. Let me introduce the guests to you. 
6. We expect him to arrange everything by the time me come. 
7. I want her to tell me the news in brief. 
8. My parents won’t let my sister go to the party. 
9. I’ll make you to tell the truth. 
10. I would like them to fix an appointment for me for Tuesday. 
11. We want her to introduce us to the president. 
12. This work makes everybody feel bored. 
13. I don’t want them to be late for dinner. 
14. He expects her to invite him to party.
 15. I’d like to buy the dress by Saturday.

Перевести на английский
Я открыла бы музей запахов. Интересно окунуться в мир, ощущая его не только визуально, а еще и с помощью ароматов! Входя в музей, посетителям завязывали бы глаза и, проводя по разным залам, представляли бы различные ароматы. Отдельные залы демонстрировали бы разные уголки мира, переходя из комнаты в комнату, Вы смогли бы окунуться в головокружительный мир ощущений, перемещаясь из солнечной Венеции в кухню Макаревича, из соснового бора в старую библиотеку, наполненную запахами старых и немного пыльных книг.

I would open a museum of smells. It is interesting to plunge into the world, feeling it not only visually, but also with the help of fragrances! Entering the museum, visitors would tie their eyes and, carrying out on different halls, would represent different flavors. Separate halls would demonstrate different corners of the world, moving from room to room, you could plunge into the dizzying world of sensations, moving from sunny Venice to Makarevich’s kitchen, from the pine forest to the old library filled with the smells of old and slightly dusty books.

I would open a museum of smells. It is interesting to plunge into the world, feeling it not only visually, but also with the help of fragrances! Entering the museum, visitors would tie their eyes and, carrying out on different halls, would represent different flavors. Separate halls would demonstrate different corners of the world, moving from room to room, you could plunge into the dizzying world of sensations, moving from sunny Venice to Makarevich’s kitchen, from the pine forest to the old library filled with the smells of old and slightly dusty books.