I. Перепишите следующие предложения, определите в каждом из них видо-временную форму и залог глагола-сказуемого. Переведите предложения.
1. Why is she being looked at now?
2. This building had been built by the end of the last century.
3. When the students complete their control work their mistakes will be corrected by the teacher.
1. Почему на нее сейчас смотрят? Видо-временная форма is being looked- Present Progressive Passive,
2. Это здание было построено в конце прошлого века.
3. Когда студенты завершили свои контрольные работы их ошибки будут исправлены учителем.
1. Present Cont. Passive
2. Past Perf. Pasive
3. Present Ind.Future Ind. Passive
Найти ошибки и написать правильно.

1. Why is she being looked at now? Present Progressive Passive
2. This building had been built by the end of the last century. Past Perf. Pasive 3. When the students complete (Present Ind) their control work their mistakes will be corrected (Future Ind. Passive) by the teacher.
1. Почему на нее сейчас смотрят?
2. Это здание было построено к концу прошлого века.
3. Когда студенты выполнят свои контрольные работы, их ошибки будут исправлены учителем.

Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видо-временную форму и залог. Переведите предложения на русский язык. В разделе (б) обратите внимание на перевод пассивных конструкций.
а) 1. The reactor is fast becoming a major source of heat and electricity.
2. Scientists have found ways of measuring the sizes and positions of bodies in the Universe.
6) 1. Elements are transformed into other elements both by man and by nature. 2. The launching of Sputnik1 was followed by many achievements in science and engineering.
, я полный ноль в английском(

A) 1 The reactor is fast becoming a major source of heat and electricity. Реактор быстро становится главным источником тепла и электричества.   IS BECOMING-Present Continuous Active  2Scientists have found ways of measuring the sizes and bodies in the Universe.  Учёные нашли способы измерения размеров и тел во Вселенной. HAVE FOUND-Present Perfect Active       б) 1Elements are transformed into other elements both by men and by nature. Элементы трансформируются в другие элементы и человеком и природой. ARE TRANSFORMED-Present Indefinite Passive  2The launching of Sputnik1 was followed by many achievements in science and engineering. За запуском Спутника 1 последовало много достижений в науке и технике. WAS FOLLOWED-Past Indefinite Passive

Перепишите следующие предложения, раскрыв скобки и употребив глагол в скобках в правильной видо временной форме действительного или страдательного залога. Переведите предложения на русский язык.
1). Why … (Sue/resign) from her job? Didn’t she enjoy it?
2). Why … (Bill/sack) from his job? What did he do wrong?
3). The company is not independent. It … (own) by a much larger company.
4). I saw an accident last night. Somebody … (call) an ambulance but nobody … (injure) so the ambulance … (not/need).
5). Where … (there photographs/take)? In London? … (you/take) them?

1). Why did Sue resign from her job? Didn’t she enjoy it?
2). Why was Bill sacked from his job? What did he do wrong?
3). The company is not independent. It is owned by a much larger company.
4). I saw an accident last night. Somebody called an ambulance but nobody had been injured so the ambulance was not need.
5). Where were these photographs take? In London? Did you take them?
1). Почему Сью ушла с работы? Разве она ей не нравилось?
2). Почему Билла уволили с работы? Что он сделал не так?
3). Компания не является независимой. Он принадлежит гораздо более крупной компании.
4). Вчера вечером я видел несчастный случай. Кто-то вызвал скорую помощь, но никто не пострадал, поэтому скорая помощь была не нужна.
5). Где снимались эти фотографии? В Лондоне? Ты их снимал?

Раскройте скобки, выбирая нужную временную форму глагола. Перепишите и переведите предложения. 1. I think the weather (will be, would be) fine next week.I hope it (will not change, would not change) for the worse. 2.I knew that he (is, was) a very clever. 3.I want to know what he (has bought, had bought) for her birthday

 1. I think the weather will be fine next week.I hope it will not change for the worse. 2.I knew that he was a very clever. 3.I want to know what he has bought for her birthday.
1 Я думаю, погода будет хорошей на следующей неделю. Я надеюсь, она не измениться к худшему.
2 Я знал, что он был очень умным.
3 Я хочу знать, что он купил на ее день рождения)

Вариант 1.
1. Образуйте множественное число существительных:
Cat, box, lady, child, man, day, city, tooth, fish, weather, sugar, knife, museum, gold, daughter, house.
2. Заполните пропуски глаголом to be в соответствующей временной форме. Переведите предложения на русский язык:
I____a teacher.
We_____students.
Не_____busy yesterday.
He_____a driver.
She_____here tomorrow.
I_____in the laboratory now.
They_____in the laboratory yesterday.
You_____ in the laboratory tomorrow.
Text Seven_____on the page 45.
It_____a red cap.
3. Поставьте следующие предложения в отрицательной и вопросительной форме. Переведите на русский язык утвердительное предложение:
Those men were doctors.
Kate is a teacher.
The students are in that room.
My friend is a student.
These books are good.
This article is very interesting.
Last year I was in Kiev.
4. Заполните пропуски притяжательными местоимениями. Переведите предложения на русский язык:
I am a worker. _____name is Ivanov.
Bob is a pupil._____marks are good.
Kate is a good student._____copy-books are clean.
Ann and John are engineers._____sons are pupils.
It is a cat._____eyes are green.
Peter, give me_____copy-book, please.
Mary is a doctor._____friend Kate is a doctor too.
5. Употребите нужную форму личных местоимений. Переведите предложения на русский язык:
I often see (they, them) in the bus.
She lives near (we, us).
(We, us) always walk together.
I speak to (he, him) in English.
I know (he, her) very well.

1. Cats, boxes, ladies, children, men, days, cities, teeth, fishes, weather, sugar, knives, museums, gold, daughters, houses.
2. I am a teacher. Я -  учитель.  
We are students. Мы -студенты.  
Не was busy yesterday. Он был занят вчера.
He is a driver. Он - водитель.  
She will be here tomorrow. Она будет здесь завтра.
I am in the laboratory now. Я сейчаc в лаборатории.  
They were in the laboratory yesterday. Они были в лаборатории вчера.  
You will be in the laboratory tomorrow. Ты будешь в лаборатории завтра.  
Text Seven is on  page 45. Текст № 7  - на странице 45. 
It is a red cap. Это красная шапочка.  
3. 
Those men were doctors. Эти люди были докторами. Those men were not  doctors. Were those men doctors? 
Kate is a teacher. Кейт - учительница. Kate is not a teacher. Is Kate a tecaher? 
The students are in that room. Студенты - в той комнате.  The students are not in that room. Are student in that room? 
My friend is a student. Мой друг - студент. My friend is not a student. Is my friend a student? 
These books are good. Эти книги хорошие. These books are not good. Are these books good?
This article is very interesting. Эта статья очень интересная. This article is not very interesting.  Is this article very interesting?
Last year I was in Kiev. В прошлом году я был в Киеве. Last year I was not  in Kiev. Was I in Kiev last year? 
4. 
I am a worker. My name is Ivanov. Я - рабочий. Моя фамилия  - Иванов.  
Bob is a pupil. His marks are good. Боб - ученик. У него хорошие оценки.  
Kate is a good student. Her copy-books are clean. Кейт - хорошая студентка. У нее опрятные (чистые) тетради.
Ann and John are engineers. Theirs sons are pupils. Энн и Джон - инженеры. Их сыновья - ученики.
It is a cat. His eyes are green. Это - кот. Его глаза зеленые.  
Peter, give me your copy-book, please. Петя, дай мне свою тетрадь, 
Mary is a doctor. Her friend Kate is a doctor too. Мэри - доктор. Ее друг Кейт - тоже доктор.
5. 
I often see them in the bus. Я часто вижу их в автобусе.
She lives near us. Она живет недалеко от нас.
We always walk together. Мы всегда гуляем вместе
I speak to  him in English.  Я говорю с ним по-английски.  
I know her very well. Я очень хорошо ее знаю.  

Написать предложения с использованием пассивного залога. Подчеркнуть временные формы с глаголами. Аналогично для If-Clouses. Сочинить самим т. К. Преподаватель проверяет на предмет списывания из интернета.

Passive Voice
The work IS DONE by me.
The book WAS BROUGHT by him.
The story WILL BE TOLD by my Granny.
The test HAS JUST BEEN WRITTEN by her.
The bridge IS BEING BUILT now.
The houses WERE BEING CONSTRUCTED.
The articles HAVEN’T BEEN TRANSLATED yet by us.
Conditionals
If you HEAT water, it BOILS.( Zero Conditional)
If I HAVE more free time, I WILL LEARN Chinese.( Conditional I)
If he KNEW about that accident, he WOULD CALL me.( Conditional II)
If she HAD DONE her homework, the teacher WOULDN’T HAVE BEEN angry.( Conditional III)