- Составить перечень по предотвращению конфликтов в школьной жизни в косвенной речи....
- Задание 1: Переведи предложения из прямой речи в косвенную: 1)...
- Переведите это на английский -Привет Саша! Рад слышать тебя!...
- перевести на английский язык этот текст! Семья очень важна, в жизни...
- Подумайте о конфликтной ситуации (из вашего опыта или из книги/фильма Затем...
- Перевод на английский Какой же будет система образования будущего? По...
Составить перечень по предотвращению конфликтов в школьной жизни в косвенной речи.
Ситуации:
1. The student is regularly late for the first lesson. ( Студент постоянно опаздывает на первый урок)
2. The student doesnt do his homework. (Студент не делает домашнюю работу)
3. The student is dressed in a very unusual way. ( Студент одет очень необычным образом)
4. Some students bully a newcomer. ( Некоторые ученики пугают новичка)
На каждую ситуацию по 3 предложения.
1) - Teachers should make it clear at the beginning of a course how important it is to students to arrive on time. There is idea of starting lesson for latest students with a five-minute "freewrite" as explanation why they are late. Sometimes it is best to sit down with students and have a talk face to face to find out real reasons of being late. Teacher should call parents and say about this case tactfully. Maybe one of classmates who lives near would pick him up. Some teachers react strictly. They say «If Im in the classroom and youre not, you stay out». And for some types of students it works.
2) Student doesnt do his homework. Teachers are usually not very happy with students if they dont do homeworkThere are several reasons why students dont do homework. For example, it seems boring to them, or difficult, sometimes they just forget what they have to do some task. Teachers must have their methods for encouraging students to develop and stick to a regular homework:-Be positive about homework. Use positive language to talk about how learning will help students in the future. If students dont do homework because its boring teachers should turn the homework into a game, or may be give some creative task like project work; competition; working as a team. If students dont understand the instructions of the tasks, teachers should give a similar exercise right at the end of the lesson, check and explain. give rewards- praise-If students just forgot what they have to do teachers can send email reminders to students or their parents. Or teachers should talk to parents about it tactfully. Parents also should encourage their children, give them extra motivation. Parents may give add privileges or take them away. Also I think, doing homework together with parents would be fun and efficiently for kids. And finally classmates may support student who doesnt do homework, explain, help him to understand task.
3) The student is dressed in a very unusual way. Teachers should involve parents. Teachers and parents should explain why it is inappropriate to wear such clothes in school- Students wear strange clothes because they want express themselves. But there are more another way to do it. For example, create some project. one of the way to stop this behavior is make a rule to wear school uniform. Students need to learn self-control and personal responsibility, and a dress code can help do that.
4) Some students bully a newcomer. Bullying is when someone hurts or scares someone else. It can be verbal, social, or physical. In any cases its painful for newcomers. Here are some steps to prevent and stop bullying:-Students should be polite and generous with all and try to make friends. The best way to avoid getting bullied is to ignore the bully actions, stay as calm as you can. After a while, most bullies will lose interest in a victim who doesn’t react. If situation is really serious and seems out of control then students should tell about it to teacher or administrator-Teachers or parents should encourage students to deal with conflict without violence and talk things out. Teachers also should talk to bulliess parents tactfully
Задание 1: Переведи предложения из прямой речи в косвенную:
1) She says, “It is important to prevent conflicts”.
2) My sister said, “I’ll talk to him”.
3) He asks, “What is the best idea?”
4) Mother asked Ann, “Put on your velvet dress”
Задание 2: Переведи на английский язык:
1) Она попросила меня позвонить ей вечером.
2) Я посоветовала ему поговорить с Крисом.
3) Мы попросили его не опаздывать.
4) Они хотели, чтобы он предотвратил конфликт. Задание 3: замени конструкции с инфинитивом соответствующими модальными глаголами: 1) It is necessary to listen to what other people say. 2) It is important to be friendly and polite. 3) It is possible to learn about conflict resolution. 4) It is impossible to get along with all people. Задание 4: Перепиши предложения, вставляя подходящий предлог: 1) I can’t put …with unpleasant situation. 2) What time did you get …last time? 3) The concert is put …till tomorrow. 4) The bus driver will tell you where to get … Задание 5: Раскрой скобки, образуя придаточные условия 1 типа: 1) If Chris ( to have ) a problem, he ( to resolve) it peacefully. 2) If the weather (to be) sunny, he (to walk) with his friends. 3) If they (to share) things, they (to have) no conflicts. 4) If my sister ( not to learn) new words, she (to fail) her test.
Task 1.
She says that it is important to prevent conflicts.
Their sister said she would talk to him.
He asks what the best idea is. (Не уверен, просто следовал структуре вопросительного предложения в косвенной речи: Говорящий + If или What/When etc. + подлежащее, + глагол)
Mother asked Ann to put her velvet dress on.
Task 2.
She asked me to call her in the evening.
I adviced him to talk to/with Kris.
We asked him not to late.
They wanted to end the conflict.
Task 3.
1) You ought to listen to what other people say.
2) You ought to be friendly and polite.
3) You cant learn about conflict resolution.
4) You cant to get along with all people.
(не уверен с этим, ибо не понял задания. )
Task 4.
1) I can’t put it with unpleasant situation.
2) What time did you get this last time?
3) The concert is put in till tomorrow.
4) The bus driver will tell you where to get there.
Переведите это на английский
-Привет Саша! Рад слышать тебя!
-Привет! Что случилось? У тебя такой голос!
-Мне нужен твой совет! У меня неприятности, я обидел сестру.
-Нагрубил?
-Нет, я не помог ей с математикой и она получила 2, и по этому она обиделась на меня. Как быть? У тебя бывают такие конфликты?
-Да, еще какие! Вчера я играл в компьютер, а брать пришел и стал просить поиграть, я не дал ему компьютер, а он расстроился.
-Да, у нас схожие проблемы.
-Но я успокоил его, просто поговорил с ним, ты не представляешь, как успокаивает обычный разговор.
-А это идея. Спасибо. Попытаюсь поговорить с ней.
-Ну ладно, пока.
-Пока
-Hi Sasha! Im glad to hear from you!
Whats up? You have such a voice!
-I need your advice! I have trouble, I offended my sister.
- Has he?
-No, I did not help her with math and she got 2, and thats why she took offense at me. How to be? Do you have such conflicts?
Yesterday, I played a computer, and I came to take it and asked to play, I did not give him a computer, and he was upset.
-Yes, we have similar problems.
-But I reassured him, just talked to him, you have no idea how comforting a usual conversation.
-And this is an idea. Thank you. Ill try to talk to her.
-OK, bye.
-Till
перевести на английский язык этот текст! Семья очень важна, в жизни каждого человека. Семья-это самые близкие, родные, люди, которых мы очень любим, которые дарят нам тепло и помогают в сложных ситуациях. Настоящая семья-это больше чем просто быть родственниками. Семьи бывают разными, как и отношение в них. Каждый мечтает о счастливой семье. Но это зависит от нас, от того насколько мы готовы вкладывать свои усилия в неё. Конечно, бывают и конфликты и ссоры. Но я считаю самое главное это уважать друг-друга. Главная ошибка людей в родственных отношениях на мой взгяд, это то, что они начинают воспринимать друг-друга как должное. Семья-наш надежный приют в большом, не всегда дружественным мире. И каждой из нас обязательно должен вносить свой вклад в счастье своей семьи. Конечно, чтобы семья была хорошей и дружной, одних сил матери недостаточно. Все члены семьи должны прикладывать усилия для создания семейного климата. Ведь семья-это, прежде всего коллектив
Family is very important in every persons life. Family-is the closest, relatives, people we love, who give us warmth and help in difficult situations. A real family is more than just being related. Families are different, as is the attitude in them. Everyone dreams of a happy family. But it depends on us, on how much we are willing to invest in it. Of course, there are conflicts and quarrels. But I think the most important thing is to respect each other. The main mistake people make in their relationship to me is that they start to take each other for granted. Family is our safe haven in a big, not always friendly world. And each of us must contribute to the happiness of his family. Of course, for a family to be good and friendly, mothers strength alone is not enough. All family members should make efforts to create a family climate. After all, family is, first of all, a collective
Подумайте о конфликтной ситуации (из вашего опыта или из книги/фильма Затем опишите ситуацию. Когда и где это происходило? Кем были люди, вовлеченные в конфликт. Что они сказали/подумали/чувствовали? На английском, своими словами
About I year ago I was involved into a conflict. It was between my brother and me. He thought I should always let him do what he wanted as he was younger. Hi didn’t let me watch TV, play computer games, speak on the phone when I wanted to do that. I was always angry with him as it was unfair! But he believed it was all right. To solve it I did the following: first of all I stopped quarreling and criticizing him. I told him I that we were equal and we had the same rights. I was confident and relaxed talking to him He agreed on that and became very nice with me. He offered to be equal and do everything by turn. So we live in peace and if we have some conflicts now, we try to be equal and respect each other’s points of view.
Перевод на английский
Какой же будет система образования будущего? По моему мнению, она будет глобальной. Любой ученик сможет получать качественное образование независимо от того, где он живет. Африканские школьники станут на ровне с европейскими, они вместе будут проводить разнообразные эксперименты и опыты.
Помимо этого, образование будущего будет на одном едином языке. Чтобы каждый турист мог чувствовать себя по-настоящему дома в разных странах. В школах будут преподавать культуру различных государств и их политическое устройство. Исчезнут границы и школьники смогут беспрепятственно посещать страны и набираться новых знаний. Такие визиты будут происходить в форме практических занятий по предмету, изучающему разные мировые культуры.
Школы будут открываться где-то в 11 часов, а занятия будут до 3 часов. Учиться все будут не 11 лет, а 14, но будет больше каникул. Предметы в школе будут практическими, тетрадки больше
не понадобятся, ученики будут каждый урок ставить опыты и эксперименты, таким образом развивая свою мышечную память.
Каждый ученик получит возможность выбираться для себя приоритетные предметы и усиленно заниматься ими. Экзамены будут исключительно практическими, письменные экзамены уйдут в прошлое.
Отметок больше нет. Каждый сам себя оценивает. Оценивает свои силы и возможности. Самые умные ученики могут закончить школу до и пойти в университет. Высшее образование бесплатное и доступно каждому.
В заключение хочу сказать, что такая модель образования будущего возможна только если весь мир будет единым, не будем войн и конфликтов, все расы и народы будут жить дружно и работать над общим будущем, над общим будущем поколением. Над поколением, которое должно будет развить планету и начать освоение новых планет. Именно такая система образования позволит сделать землян продвинутыми и сделать на нашей планете самую могущественную цивилизацию за всю историю.
What will the education system of the future? In my opinion, it will be global. Any student can receive a quality education regardless of where he lives. African students will be on a level with the European, together, they will conduct a variety of experiments and experiences. In addition, education of the future will be in a single language. To every tourist could feel truly at home in different countries. The schools will teach the culture of different countries and their political structure. The borders disappear and students will be able to freely visit the country and gain new knowledge. Such visits will occur in the form of practical lessons on the subject, studying different cultures of the world. Schools will open at 11 a.m. and classes will be up to 3 hours. Learn everyone will not 11, and 14, but there will be more holidays. School subjects will be practical, notebooks more is not required, students will each lesson to put the experiments, thus developing their muscle memory. Each student will have the opportunity to get to priority items and hard to deal with them. The exams are extremely practical, written exams thing of the past. Marks is no more. Each evaluates himself. Assess their strength and capabilities. The most intelligent students can finish school early and go to University. Higher education free and available to everyone. In conclusion, I wish to say that this model of the education of the future is only possible if the whole world will be United, there will be no wars and conflicts, all races and peoples will live together and work on shared future, shared over future generations. Over the generation that will have to develop the planet and to begin development of new planets. It is this education system will make earthlings advanced and make our planet the most powerful civilization in history.
Надеюсь правильно перевёл.