- К следующим предложениям задайте 5 типов вопросов:1. My mum has to...
- Помогите задать вопрос к каждому предложению! The great fire...
- Задать 5 вопросов к предложению Father will bring a New Year...
- 1) we WILL BE SINGING our FAVORITE songs the whole morning...
- Задайте вопросы к данным предложениям : общий, два специальных к словам...
- По английскому задали : Задание 1 Расскажите о типе средств массовой...
К следующим предложениям задайте 5 типов вопросов:1. My mum has to go to school by bus. 2.Sam has to get up early. 3.The children have to write a project.
1. My mum has to go to school by bus, doesn’t she? Разделительный
Who has to go to school by bus? Вопрос к подлежащему
Where does your mum have to go by bus? Специальный
Does your mum have to go to school by bus? Общий
Does your mum have to go to school by bus or by car? Альтернативный
2.Sam has to get up early, doesn’t he? Разделительный
Who has to get up early? Вопрос к подлежащему
When does Sam have to get up? Специальный
Does Sam have to get up early? Общий
Does Sam have to get up early or late? Альтернативный
3.The children have to write a project, don’t they? Разделительный
Who has to write a project? Вопрос к подлежащему
What do the children have to write? Специальный
Do the children have to write a project? Общий
Do the children have to write a project or an essay? Альтернативный
1.Sam has to get up early, doesn’t he? Разделительный
Who has to get up early? Вопрос к подлежащему
When does Sam have to get up? Специальный
Does Sam have to get up early? Общий
Does Sam have to get up early or late? Альтернативный
2.The children have to write a project, don’t they? Разделительный
Who has to write a project? Вопрос к подлежащему
What do the children have to write? Специальный
Do the children have to write a project? Общий
Do the children have to write a project or an essay? Альтернативный
Помогите задать вопрос к каждому предложению!
The great fire of London took place in 1666. On Saturday, the second of September 1666 there was a strong wind. The big fire started in the house of king’s baker. The baker’s wife woke at night and saw the house was on fire. Soon all the houses in London burnt. The fire burnt for four days. More than 250000 people did not have homes. Fortunately, nobody died on the fire. People built a new city.
Перевод текста на русский:
Великий пожар в Лондоне произошел в 1666 году. В субботу второго сентября 1666 года произошел сильный ветер. Большой пожар начался в доме королевского пекаря. Жена пекаря проснулась ночью и увидела, что дом горит. Вскоре все дома в Лондоне сгорели. Огонь горел четыре дня. Более 250000 человек не имели домов. К счастью, никто не погиб при пожаре. Люди построили новый город.
questions/вопросы:
1.When was the great fire of London?
2.What happened on Saturday the second of September 1666?
3.Where started the great fire?
4.Saw the Bakers wife when she woke up in the night?
5.What country burned down all the houses? 6.How many days was a fire?
7.How many people had no homes? 8.Someone died in a fire?
9.What people did?
перевод вопросов на русский:
1. Когда произошёл великий пожар в Лодоне?
2. Что произошло в субботу второго сентября 1666 года?
3. Где начался большой пожар?
4. Что увидела жена пекаря когда она проснулась ночью?
5. В каком стране сгорели все дома?
6. Сколко дней горел огонь?
7. Сколько человек не имели домов?
8. Кто то погиб при пожаре?
9. Что сделали люди?
Задать 5 вопросов к предложению Father will bring a New Year Tree on Monday.
Общий, специальный, разделительный, альтернативный, вопрос к подлежащему
Father will bring a New Year Tree on Monday.
Will father bring a New Year Tree on Monday?
When will father l bring a New Year Tree?
Father will bring a New Year Tree on Monday, wont he?
Will father bring a New Year Tree on Monday or on Sunday?
Who will bring a New Year Tree on Monday?
1) Will father bring a Near Year Tree on monday?
2) When will father I bring a New Year Tree on monday, wont he?
3) Who father bring a New Year Tree on Monday?
1) we WILL BE SINGING our FAVORITE songs the whole morning tomorrow
2) children WROTE the composition THE DAY BEFORE YESTERDAY
3) OUR family is having BREAKFAST now
4)STUDENTS were being AT THE MEETING at 4 o clock yesterday
5) SHE will discuss THIS PROBLEM at the meeting tomorrow
6) my brother always translates DIFFICULT texts AT THE LESSONS
Задайте вопросы к данным предложениям: общий, два специальных к выделенным словам и разделительный
1
Will we be singing our favourite songs the whole morning tomorrow?
What will we be doing the whole morning tomorrow?
What songs will we be singing the whole morning tomorrow?
We will be singing our favourite songs the whole morning tomorrow, wont we?
2
Did children write the composition the day before yesterday?
What did children do the day before yesterday?
When did children write the composition?
Children wrote the composition the day before yesterday, didnt they?
3
Is our family having breakfast now?
Whose family is having breakfast now?
What is our family is having now?
Our family is having breakfast now, isnt it?
4
Were students being at the meeting at 4 oclock yesterday?
Who was being at the meeting at 4 oclock yesterday?
Where were students being at 4 oclock yesterday?
Students were being at the meeting at 4 oclock yesterday, werent they?
5
Will she discuss this problem at the meeting tomorrow?
Who will discuss this problem at the meeting tomorrow?
What will she discuss at the meeting tomorrow?
She will discuss this problem at the meeting tomorrow, wont she?
6
Does my brother always translate difficult texts at the lessons?
What texts does my brother always translate at the lessons?
When does my brother always translate difficult texts?
My brother always translates difficult texts at the lessons, doesnt he?
Задайте вопросы к данным предложениям : общий, два специальных к словам выделенных * и разделительный
1 )*They* were tuping letrers all day long yesterday
2)They *will translate* this *difficult* text next week
3)*I* played tennis with my friends *yesterday*
4)*Students* are listening to *the news now*
5)*Her* mother often bakes *cakes*
6)She will be writing the *difficult* test *at* 10 oclock *tomorrow*
1 They were typing letters all day long yesterday.
Were they typing letters all day long yesterday?
Who was typing letters all day yesterday?
They were typing letters all day yesterday, werent they?
2 They will translate this difficult text next week.
Will they translate this difficult text next week?
What will they do next week?
They will translate this difficult text next week, wont they?
What text will they translate next week?
3 I played tennis with my friends yesterday.
Did I play tennis with my friends yesterday?
Who played tennis with my friends yesterday?
When did I play tennis with my friends?
I played tennis with my friends yesterday, didnt I?
4 Students are listening to the news now.
Are students listening to the news now?
Who is listening to the news now?
What are they listening to?
Students are listening to the news now, arent they?
5 Her mother often bakes cakes.
Does her mother often bake cakes?
Who often bakes cakes?
What does her mother often do?
Her mother often bakes cakes, doesnt she?
6 She will be writing the difficult test at 10 oclock tomorrow.
Will she be writing the difficult test at 10 oclock tomorrow?
She will be writing the difficult test at 10 oclock tomorrow, wont she?
When will she be writing the difficult test?
What will she be writing at 10 oclock tomorrow?
По английскому задали : Задание 1 Расскажите о типе средств массовой информации, которые вам больше всего нравятся. Не забудьте сказать: • какой тип медиа вы любите; • почему вы цените этот вид медиа больше, чем другие СМИ; • что ваши родители / друзья думают о том, что вам нравится. Вам нужно говорить в течение 1,5-2 минут. Учитель будет слушать вас, пока вы не закончите, он задаст вам несколько вопросов. КАРТА СТУДЕНТА Задание 2 Вы разговариваете со своим иностранным другом Макс/Меган о своих любимых телевизионных программах. • Произнесите несколько слов о телевизионных программах, которые вам нравятся, и рассмотрите причины. • Спросите своего друга о своих любимых телевизионных программах и почему он / она любит смотреть их. • Не соглашайтесь с предложением своего друга о совместном просмотре музыкальной программы и объясните, почему. • Сделайте свое собственное предложение и объясните свой выбор Вы начинаете общением. Учитель будет играть роль вашего иностранного друга. Запомни: • упомянуть все четыре аспекта беседы • принимать активное участие в сохранении и быть вежливыми.
Средства массовой информации играют очень важную роль в современном обществе. Важнейшими медиа-средствами считаются радио, телевидение, газеты, журналы и Интернет. Эти источники информируют, просвещают и как-то развлекают нас. Мой любимый медиа-ресурс это интернет. Он представляет собой все источники в одном. Если я хочу прочесть ежедневные новости, я выхожу в интернет. Если я хочу прочесть журналы о вещах, которые меня интересуют, я обращаюсь к Интернету. Когда я хочу послушать радио или посмотреть новый фильм, опять же я включаю компьютер. В принципе, Интернет является медиа-ресурсом, который успешно вытеснил все остальные средства из применения. Если бы у меня не было Интернета вообще, я бы выбрал телевидение. Это еще один медиа-ресурс, который я нахожу увлекательным и полезным. Радио – это еще один источник СМИ, который мне нравится. Я слушаю музыку почти целый день. Говоря о печатных изданиях, я должен сказать, что мои родители подписаны на местную газету. Они также покупают некоторые журналы время от времени. Моя мама любит читать журналы "Elle" и "Cosmopolitan", а мой папа обычно покупает журналы о легковых и гоночных автомобилях.